1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 621  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408260203  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۰:۱۰
    ۱۳۸۴/۰۸/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

ايرج كريمي:

فيلم كوتاه در همه جاي دنيا مظلوم واقع شده است

فيلم كوتاه چون برد تجاري ندارد، در همه جاي دنيا مظلوم واقع شده و ارزشش در نظر گرفته نمي شود، واقعاً اگر امكانش باشد ترجيح مي دهم و آرزويم اين است كه فيلم كوتاه بسازم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «ايرج كريمي» فيلمساز و منتقد كشورمان كه در جشنواره فيلم كوتاه تهران شركت كرده است، ضمن بيان اين مطلب گفت: در دوره اي كه در دفتر وحيد نيكخواه آزاد بودم، آرزويم اين بود كه در سال 30 تا فيلم كوتاه بسازم. از سويي هم به چخوف علاقه مندم و او نيز هرگز داستان بلند ننوشت و اغلب شاهكارهايش داستان كوتاه بودند. تاركوفسكي هم گفته است فيلم كوتاه ژانر سخت تري است.
    وي افزود: در بياني عاميانه مي توان گفت در فيلم بلند فرصت داريد تا جاهاي خالي را پر كنيد. اما در فيلم كوتاه به دليل موجز و فشرده بودن، بايد دقت و وسواس به خرج داد و سنجيده عمل كرد. چراكه از نظر عناصر بصري و سناريو، بسيار حساس هستند. اما متأسفانه در كشور ما فيلم كوتاه سكويي براي ساخت فيلم بلند است.
    كريمي، با فيلم كوتاه «دري به خيابان» در جشنواره فيلم كوتاه تهران شركت كرده است. اين فيلم به زعم وي، اثري است كه تمامي ويژگي هاي مورد علاقه اش را دارد و با كمترين هزينه ممكن، ساخته شده و داستان فيلم درباره خواهر و برادري است كه با ارواح پدر و مادرشان در ارتباط هستند. فيلم موضوع متافيزيكي و ما بعدالطبيعي دارد و از لحاظ مفاهيم معنوي و روان شناسي و روان كاوي قابل بررسي است.
    عوامل سازنده اين فيلم كوتاه عبارتند از: بازيگران بابك حميديان، پرويز پورحسيني، آرزو اتحاد، فريبا كامران و نگار جواهريان، موسيقي: سينا سليمي، تصويربردار: محمدرضا سكوت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com