1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 518  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408070201  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۹:۵۹
    ۱۳۸۴/۰۸/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمد آفريده:

بايد سينماي دفاع مقدس از قرنطينه خارج شود

متأسفانه، يكي از موانع عمده تكامل سينماي دفاع مقدس نگرش سنتي به آن است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، محمد آفريده از كارشناسان و صاحب نظران حوزه سينما در گفت و گو با امور رسانه اي دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس با بيان اين مطلب افزود: اين تفكر كه سينماي دفاع مقدس قالبي بسته و كليشه اي و تكراري دارد جلوي حركت رو به رشد اين سينما را مي گيرد.
     وي ادامه داد: ما بايد سينماي دفاع مقدس را از انحصار خارج كنيم و بركات دفاع مقدس مان را متصل كنيم به درياي خروشان نسل جوان خلاقمان تا همه كساني كه توانمندي دارند بتوانند از اين گنجينه استفاده كنند.
     به گفته وي، در حال حاضر اين احساس وجود دارد كه انگار، عده به خصوصي مي توانند و يا بايد فيلم جنگي بسازند اين در حالي است كه بايد همه مردم و گروه هاي علاقه مند بتوانند از اين سفره بهره مند شوند.
     آفريده، برگزاري جشنواره را آخرين حلقه مجموعه اي از فعاليت ها، برنامه ها و توليدات فرهنگي عنوان كرد كه مي تواند نقاط قوت و ضعف را بررسي نمايد.
     وي اظهار داشت: جشنواره دفاع مقدس براي اينكه حوزه تأثيرگذاري آن گسترده تر شود بايد در زمينه توليد، مديريت و بسترسازي فعاليت بيشتري ارائه دهد.
     اين كارشناس سينما معتقد است: براي رسيدن به سينماي دفاع مقدس قوي و فراگير لازم است دامنه نگرش ها به حوزه دفاع مقدس بازتر شود و اجازه داده شود افراد با انرژي تر، جسورتر و جوان تر وارد اين عرصه شوند.
     مديرعامل سابق مركز گسترش سينماي مستند و تجربي با بيان اينكه، اعمال محدوديت ها در اين حوزه، باعث شكل گيري قرنطينه مي شود تصريح كرد: بايد سينماي دفاع مقدس را از قرنطينه خارج سازيم.
     وي ادامه داد: به نظرم براي اينكه سينماي دفاع مقدس بسيار شاداب تر باشد بايد ارتباط را با نسل جوان فيلمساز جوان بيشتر كنيم و اجازه ورود دوستان بيشتري را به اين حوزه بدهيم.
     محمد آفريده نويسنده سريال تلويزيوني سيمرغ با اشاره به علاقه مندي فيلمسازان جوان به حوزه دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: فكر نكنيم تنها تعداد مشخصي مي توانند وارد سينماي دفاع مقدس شوند و به صيد ارزش هاي آن بروند چراكه بايد، حضور ملت را براي برداشت از اين درياي مواج و پرنعمت بازنماييم.
     وي با بيان اينكه، ژانر سينماي دفاع مقدس يكي از نكات ممتاز و برجسته سينماي بعد از انقلاب است عنوان كرد: حتي مي توانيم به عنوان يك كارگاه براي رسيدن به ارزش هاي مطلوب جامعه به آن سينما اتكاء نماييم.
     به اعتقاد وي‌، دفاع مقدس گنجينه اي از حالات و احوالات و ارزش هايي است كه همواره به دنبالش بوديم.
     وي، با اشاره به آثار ماندگاري كه در حوزه سينماي دفاع مقدس ساخته شده، بر اين باور است كه هنوز، در زمينه وقايع و معجزه هايي كه در عرصه دفاع مقدس شكل گرفت، كار شاخصي نكرديم.
     محمد آفريده با تأكيد بر لزوم حمايت و پشتيباني از آثار دفاع مقدس يادآور شد: هر جشنواره اي بايد مقابلش يك مجموعه اي از فعاليت هاي توليدي را دامن بزند و يا ليست نمايد. در صورتي كه ما در طول سال دهها فيلم مستند، كوتاه، انيميشن و دهها فيلم سينمايي در حوزه دفاع مقدس داشته باشيم جشنواره كارسازتر و اثرگذارتر مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com