1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 623  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408040207  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۰:۵۳
    ۱۳۸۴/۰۸/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

عليرضا خمسه، بازيگر سينما و تلويزيون:

به شدت نيازمند تجربه در زمينه سينماي كمدي جنگ هستيم

به شدت نيازمند تجربه در زمينه سينماي كمدي جنگ هستيم.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «عليرضا خمسه» بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با امور رسانه اي جشنواره فيلم دفاع مقدس با بيان اين مطلب افزود: سينماي دفاع مقدس هنوز تا رسيدن به آرمان هايش خيلي فاصله دارد.
     وي ادامه داد: يكي از علت هاي اين عقب ماندگي، بحراني است كه گريبان گير اكران فيلم ها در ايران است.
     به گفته وي، به خاطر كمبود سالن هاي سينمايي و مراكز نمايش فيلم مجموعه توليدات سينما با مشكلاتي مواجه هستند و به تبع آن،‌ سينماي دفاع مقدس نيز از اين آفت در رنج است.
     اين بازيگر سينما و تلويزيون با بيان اينكه بسياري از توليدات سينماي ايران به خاطر عدم اكران مي سوزند عنوان كرد: اميدواريم مسؤولان فرهنگي غير از دادن شعار، گام هاي عملي و اقدامات كارسازي را در اين زمينه به عمل آورند.
     وي اضافه كرد: ايران يك كشور فرهنگي و سينمايش برخوردار از جايگاه بين المللي است پس، لازم است در داخل به آن توجه بيشتري صورت گيرد.
     اين كمدين سينماي ايران با تأكيد بر لزوم توجه به مقوله سينماي دفاع مقدس و كمدي هاي فرهنگي تصريح كرد: ما در سينماي ايران تجربه به يادماندني از سينماي كمدي جنگي نداريم.
     وي معتقد است، در زمينه سينماي جنگ شكل هاي مختلفي تعريف شده كه يكي از معروف ترين و مؤثرترين آن شكل كمدي هاي جنگ است.
     خمسه، اظهار داشت: عدم توجه به ژانر كمدي جنگي در سينماي ايران ناشي از سختي ها و دشواري هاي اين گونه سينمايي است و متأسفانه به اندازه اي كه ما در گونه هاي ديگر سينما تجربه و آدم صاحب تجربه داريم در حوزه ژانر كمدي آدم هاي صاحب تجربه و دانش را نداريم.
     وي ادامه داد: اين در حالي است كه در شكل ايده آل، سينماي دفاع مقدس مثل يك تار است كه با پود كمدي بايد آميخته شود يعني سينمايي حاصل اين تفكر است كه تار و پودش از ارزش هاي دفاع مقدس و شكل كمدي برخوردار است.
     عليرضا خمسه، بر اين باور است ما نيازمند تجربه در زمينه سينماي كمدي جنگ هستيم و نخست بايد اين تفكر جا بيفتد كه تلفيق گونه كمدي و دفاع مقدس در سينما نه تنها ضروري ندارد بلكه اين دو عنصر در كنار هم مي توانند ارزش ها را راحت تر و بهتر منتقل كنند.
     وي خلاء آموزش را در اين راستا يكي از ضرورت ها خواند و عنوان كرد: برگزاري جشنواره دفاع مقدس نبايد به صورت گليشه اي صورت پذيرد.
     به اعتقاد وي، برگزاري اين حركت در كنار ايجاد فضاي آموزشي و با برپايي سمينارهاي آموزشي مي تواند تأثيرات مضاعفي را در پي داشته باشد.
     خمسه از فيلم «ليلي با من است» به عنوان نمونه خوب سينماي كمدي دفاع مقدس ياد كرد و خاطرنشان ساخت: به شدت مايلم در يك فيلم كمدي با موضوع دفاع مقدس بازي كنم ولي متأسفانه كسي ما را به حساب نمي آورد و فكر مي كنند كمدين ها با سينماي دفاع مقدس بيگانه هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com