1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 637  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۸/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138408040202  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۳۷:۱۴
    ۱۳۸۴/۰۸/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

مينو فرشچي فيلمنامه نويس:

زمينه حضور فيلمسازان توانمند را در عرصه دفاع مقدس فراهم آوريم

يكي از كمبودهاي سينماي ما اين است كه فيلمسازان توانايمان براي ساخت فيلم هاي جنگي و با موضوع دفاع مقدس از خود نشان نمي دهند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، مينو فرشچي فيلمنامه نويس سينما در آستانه برگزاري دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس در گفتگويي با امور رسانه اي اين جشنواره ضمن بيان اين مطلب فوق افزود: مي بايست زمينه حضور فيلمسازان توانمند در عرصه دفاع مقدس فراهم آيد. اگر نگاه هاي سينماگران از يكسونگري خارج شود و با فاصله بيشتر و نگاه هاي جامع تر به تصاوير و وقايع و حوادث آن روزها نگريسته شود قطعاً سينماي دفاع مقدس ما پيش از پيش موفق خواهد بود.
     وي با اشاره به ضرورت توجه به سبك دفاع مقدس ادامه داد: علي رغم اينكه جنگ براي هيچ ملتي حادثه خوبي نيست اما نمي شود عظمت چنين واقعه اي را انكار كرد.
     در سال هاي دفاع مقدس يك واقعه انكارناپذير و عظيم اتفاق افتاد و آن اين كه جوانان ما يك توانايي حيرت انگيز از خود بروز دادن كه در ممالك ديگر براي ايجاد چنين روحيه اي در جوانان شان سال هاي سال وقت صرف مي كنند.
     نويسنده فيلم كاغذ بي خط گفت: آرزومندم فيلم هايي كه در آينده با موضوع دفاع مقدس ساخته خواهد شد، درصد بالايي به واقعيت حوادث نزديك باشند تا ابعاد گسترده شجاعت و حماسه سازي برادران، پدران و همسران ما را منعكس كنند.
     فرشچي معتقد است هرچه از زمان وقوع جنگ فاصله بگيريم بهتر مي توان به حقايق پرداخت و حوادث را به تصوير كشيد چرا كه در آن زمان تمام افراد چه در خطوط مقدم و چه در شهرها به نوعي در حال جنگيدن بودند و لازم بود كه روحيه پايداري و استقامت تقويت و تشويق شود. اما اكنون كه زمان گذشته است با قضاوتي بهتر مي شود جنگ را به تصوير كشيد.
     وي ادامه داد: بهتر است به جاي اينكه هنرمندان در عرصه دفاع مقدس به طرح عقايد شخصي خويش بپردازند به دور از شعار فيلم ها و داستان هايي خلق كنند كه انعكاس و ترسيم واقعيات و شجاعت هاي بي نظير و از جان گذشتگي ارزشمند جوانان در آن مقطع باشد.
     فرشچي در پايان به حضور ديدگاه ها افراد مختلف در جشنواره دفاع مقدس اشاره و اين حركت را مثبت ارزيابي كرد و گفت: بالاخره فيلمنامه اي خواهم نوشت كه مربوط به جنگ باشد.
     گفتني است دهمين جشنواره فيلم دفاع مقدس از اول لغايت 4 آذرماه سال جاري در تهران برگزار مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com