1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 551  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407260000  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۷:۲۲
    ۱۳۸۴/۰۷/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

در بازديد معاون امور سينمايي از خانه سينما عنوان شد:

سينماي ملي، مقصد و هدف واحد سينماگران و دولت

«محمدرضا جعفري جلوه» معاون امور سينمايي و سعمي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور در خانه سينما، ضمن ديدار و گفت و گو با مدير عامل و اعضاي هيأت مديره، از بخشهاي مختلف خانه سينما بازديد به عمل آورد.

  به گزارش سايت سينمايي سوره، در جريان ديدار معاون امور سينمايي با اعضاي هيأت مديره و مديرعامل خانه سينما، ابتدا گزارشي از فعاليت هاي انجام شده هيأت مديره فعلي توسط «محمدعلي نجفي» ارائه شد، وي با اشاره به نقش ارزنده سينماي ايران به عنوان پرچمدار فرهنگي كشور در عرصه هاي بين الملل، تعامل ميان خانه سينما و معاونت سينمايي را به منظور تقويت جايگاه ويژه سينماي ايران در مجامع جهاني و همچنين حل مسائل زيربناي سنيماي ايران مؤثر دانست.
    رئيس هيأت مديره خانه سينما همچنين با ترسيم آينده روشن سينماي كشور، آمادگي جامعه اصناف سينماي ايران را براي همكاري با معاونت امور سينمايي به منظور پيشبرد اهداف متعالي و شكوفايي سينماي ايران اعلام كرد.
    برپايه اين گزارش، توجه جدي به مسائل زيرساختي سينما همچون ساخت سالن، تجهيز استوديوها و غيره، بررسي امكانات و پتانسيل هاي موجود در بخش مديريتي و اجرايي سينما، توجه به رشد كمي در كنار رشد كيفي، تعدد مراكز تصميم گيرنده در مسائل فرهنگي، سياست گذاري هاي مديريت سينماي ايران، حمايت از مسأله آموزش و مطالعات و پژوهش توسط معاونت سينمايي، لزوم تقويت توان علمي و فني سينماي ايران براي مواجهه مؤثر و كيفي با سينماي روز جهان، لزوم توجه به بازاريابي و پخش محصولات سينماي ايران در داخل و خارج از كشور، عدم توجه به ساخت فيلم هايي با موضوعات حماسي و ديني كه روح جوانمردي و معرفت را ترويج مي كنند، بيمه سينماگران، فقر مالي و وجود دانش فني و تخصصي و فقر دانش عمومي، برنامه ريزي براي حضور در عرضه هاي بين المللي و... از جمله مواردي بود كه در صحبت هاي اعضاي هيأت مديره خانه سينما و معاون امور سينمايي و سمعي و بصري به آنها اشاره شد.
     اين گزارش حاكي است، «محمدرضا جعفري جلوه» با ابراز خرسندي از حضور در جمع نمايندگان جامعه اصناف سينماي ايران به لزوم تشريك مساعي و بهره مندي از تجارب ذخيره شده دست اندركاران سينما توسط معاونت سينمايي اشاره كرد و با ذكر اينكه طرح ها و ايده هاي فراواني براي پيشبرد اهداف سينماي ايران موجود است. گزينش هوشمندانه از ميان طرح هاي گوناگون را متناسب نيازها و شرايط كنوني سينما خواستار شد و سينما را به پرهيز از افكار و طرح ها و ايده هايي كه فاقد جنبه زيرساختي و غيرقابل اجرا و خيال پردازانه مي باشند دعوت نمود.
     معاون امور سينمايي با تشريح رابطه دوسويه بين مديريت دولتي و سينماگران، لازمه ثمردهي فعاليت ها در حوزه فرهنگ را مديريت هاي دوسويه، انساني و تعاملي دانست و تصريح كرد: اگر مقصد و مقصود مشترك باشد كه هست با شوق و تلاش، مديريت فرهنگي را به نقطه متعالي آن رهنمون شويم.
     جعفري جلوه، با تأكيد بر لزوم پديدايي سينماي ملي و بومي گفت: متخصصان تاريخي و جغرافيايي كشورمان از ما تعريفي ارائه مي كنند كه بر مبناي اين تعريف بايد جنبه هاي فرهنگي، هويتي، ملي و بومي براي ما برجسته شود و آنگاه به اين مسأله فكر كنيم كه آيا در هنر صنعت سينما مي توانيم داعيه دار فرهنگ ملي و بومي باشيم؟ چراكه شاخصه اصلي انقلاب اسلامي در وجه فرهنگي آن بوده و در اين بخش است كه حرف هاي اساسي انقلابمان مطرح شده كه اين مسأله نيز وظيفه دولت و سينماگران را پيش از پيش حساس و سنگين مي كند.
     وي، تأكيد كرد: همه بايد در جهت قوام سينماي ملي تلاش كنيم و ببينيم سهم  و وظيفه ما براي ره سپردن و وصول به آن جايگاه چيست؟ و فراموش نكنيم كه منبع، ريشه و مبناي ما واحد بوده و مقصدمان نيز مشترك است و براساس ميثاق ميان همه ما و نقطه اتصال، اشتراك و وفاق ما خواهد بود كه تضمين كننده سعادت، عظمت و عزت فرداي سينماي ما و فرهنگ و هنر ايراني است.
     معاون امور سينمايي و سمعي و بصري: ضمن برشمردن اهميت مسائل اقتصادي در سينما، ارتباط با مخاطب انبوه و رسيدن به سينماي ملي را در گرو برآيند صحيحي از تركيب بعد اقتصادي و وجه فرهنگي و هويتي سينما دانست و ياآور شد: اقتصاد سينما اصلي است بنيادين  و انكار ناپذير و در نقطه اوج جايگاه فرهنگي و هويتي آن قرار دارد؛ سينما را هنر صنعت مي خوانيم.
    جعفري جلوه در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به جايگاه و نقش مهم خانه سينما در حيطه هاي مختلف، خانه سينما را بركتي براي سينماي كشور دانست كه از جمع آماده و خوبي تشكيل شده است و بايد از اين اندوخته استفاده كرد؛ وي تصريح كرد: چند كار مهم بايد در خانه سينما رخ دهد كه بخشي از آنها شامل مسائل علمي و آموزشي و فراگيري هاي حرفه اي است، چراكه سينماي ايران درحال حاضر در بخشهاي آموزشي و پژوهشي دچار فقر جدي است. اهالي سينما بايد فرصت هاي بيشتري براي كسب مستمر دانش و فن و حرفه اي تر شدن داشته باشند و بايد فاصله دانش خود را با دانش روز كم كرده و آنرا به حداقل برسانند، چراكه اين فاصله همواره موجب خود كم بيني، احساس حقارت و نهايتاً مرعوبيت شده است.
    معاون امور سينمايي، پژوهش هاي بنيادين و كاربري را لازمه پيشرفت سينما دانست و تصريح كرد: نياز فراواني، نسبت به مطالعات نظري در سينما وجود دارد تا بتوانيم ايده پردازان و نظريه پردازان قدرتمند در هر دو عرصه حياتي فرهنگي ـ هنري و اقتصادي ـ صنعتي سنيما داشته باشيم. ضمن اينكه بحث مسائل خدماتي و حمايتي نظري امنيت شغلي و بيمه نيز بايد جدي تر پيگيري شود و در حرف باقي نماند. چراكه همواره از سينما حرف هاي زيادي به ميان مي آيد اما برخورداري سينما و سينماگران ازحمايت ها و خدمات معيشتي و مادي نسبت به بسياري از ديگر بخشها كمتر است كه البته براي تقويت اين گونه خدمات بايد به ساز و كار دقيقي برسيم.
    گفتني است، «محمدرضا جعفري جلوه» در خاتمه سخنانش بار ديگر بر «آسيب شناسي» تمام بخش هاي سينماي ايران توسط دست اندركاران هر بخشي با هدف يافتن مسير مناسب براي رسيدن به جايگاه ملي، فاخر و بومي سينماي ايران، خواستار مشاركت در اجراي برنامه ها و سياست هاي معاونت سينمايي براي به وجود آوردن فضايي امن و دوسويه، براي سينما و مردم و تلاش جهت گسترش معنا در سينما تأكيد كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com