1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 597  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407200105  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۶:۳۶
    ۱۳۸۴/۰۷/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمد آفريده:

حضور حوزه هنري در برگزاري جشنواره «رويش» بسيار مثبت است

اگر در جشنواره فيلم كوتاه ديني «رويش» بستر مناسبي براي ارائه فيلم ها در قالبي خاص و در چارچوبي تعيين شده وجود داشته باشد و همچنين از ساخت فيلم ها با موضوع مورد نظر جشنواره حمايت شود، مي توان به آينده اين جشنواره اميدوار بود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از پايگاه خبري فيلم كوتاه، «محمد آفريده» مدير سابق انجمن سينماي جوانان ايران با بيان اين مطلب افزود: در اين جشنواره جوانان و انسان هاي اهل فكر و انديشه مي توانند كنار يكديگر قرار بگيرند تا فضايي مناسب براي ادامه فعاليت جشنواره فراهم كنند.
     به اعتقاد وي شرط موفقيت يك جشنواره تعيين هدف مشخص و حضور در امر توليد فيلم است و در صورتي كه چنين بستري در جشنواره رويش وجود داشته باشد، در آينده با موفقيت و استقبال فيلمسازان روبرو مي شود.
     آفريده حضور حوزه هنري در عرصه برگزاري جشنواره را كاملاً مثبت ارزيابي كرد و افزود: به نظر مي رسد حوزه هنري بايد پيش از اين در عرصه برگزاري جشنواره فعاليت مي كرد. اما قاطعانه مي گويم تنها برگزاري جشنواره نمي تواند عملكرد رضايت بخشي باشد. حوزه هنري در كنار برگزاري جشنواره حتماً بايد در ساخت فيلم هم سرمايه گذاري و مشاركت داشته باشد.
     وي، تأكيد كرد: برگزاري جشنواره به تنهايي نمي تواند هدف باشد. در كنار برگزاري آن بايد از توليد فيلم ها توسط افرادي خلاق و با ذوق حمايت شود.
     آفريده راهكار خود را براي جذب فيلمسازان به جشنواره رويش را اينچنين توضيح داد: يك جشنواره بايد از فضايي گرم و با نشاط برخوردار باشد. در صورتي كه در كنار برگزاري جشنواره، حوزه هنري سالانه 500 فيلم كوتاه با موضوع هاي ديني توليد كند آنگاه شاهد برگزاري جشنواره اي پرشور و موفق خواهيم بود.
     آفريده در مورد انتخاب قالب فيلم كوتاه براي آثار حاضر در جشنواره گفت: به اعتقاد من يكي از بهترين نكات موجود در اين جشنواره انتخاب قالب فيلم كوتاه براي آثار پذيرفته شده است.
     وي كم خرج بودن ساخت فيلم كوتاه را مثبت و متناسب با جشنواره دانست و اضافه كرد: براي اينكه فيلم سينمايي بلندي با كيفيت مناسب و قابل قبول توليد شود بايد هزينه زيادي صرف شود و در نهايت هم تنها يك فيلم ساخته مي شود، اما در عرصه فيلم كوتاه شرايط كاملاً متفاوت است. 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com