1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 533  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407190103  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۳:۲۲
    ۱۳۸۴/۰۷/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينما با دوربين‌هاي ديجيتال جديد وارد مرحله تازه اي مي شود

استفاده از جلوه هاي ويژه رايانه اي در سينما با عرضه نوع جديد دوربين هاي تصويربرداري 35 ميليمتري ديجيتال وارد مرحله تازه‌اي مي‌شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، شركت «آ. آر. آر. آي. گروپ» (A.R.R.I) با معرفي نسل جديد دوربين هاي ديجيتال 35 ميلي متري اميد تازه‌اي در زمينه بكارگيري روش‌هاي جديد و كم هزينه ساخت فيلم‌هاي سينمايي حرفه‌اي ايجاد كرده است.
     دوربين‌هاي ديجيتال از اين مزيت برخوردارند كه ‌نيازي به استفاده ‌از نگاتيو ندارند و به اين ترتيب با حذف مراحل ظهور نگاتيو باعث صرفه جويي اقتصادي مي‌شوند.
     همچنين كارگردانان به ‌هنگام تصويربرداري مي‌توانند به بازبيني ‌آنچه دوربين ضبط كرده ‌است، بپردازند در حالي كه در دوربين‌هاي آنالوگ انجام اين كار تا زمان ظهور فيلم ميسر نيست.
     با اين وجود مهمترين مزيت دوربين‌هاي ديجيتال در امكان اعمال جلوه‌هاي ويژه رايانه‌اي در تصوير ضبط شده به ‌روش ديجيتال بدون نياز به ‌تبديل و تغيير فرم فيلم از آنالوگ و به ديجيتال و برعكس است كه هزينه زيادي در بر داشت.
     دوربين جديد ديجيتال شركت «آ. آر. آر. آي. گروپ» با عنوان آريفلكس دي 20 در اختيار فيلمسازان و تصويربرداران قرار گرفته است و برخلاف نمونه‌هاي پيشين تنها از يك تراشه ديجيتال استفاده مي‌كند و نخستين نمونه آن ‌تا پايان ماه در بازار اروپا نيز عرضه مي‌شود.
     دوربين‌هاي ديجيتال با وجود تمام مزيت‌ها تا كنون به دليل پهناي ضبط تصوير كمتر از نياز پرده‌هاي سينمايي چندان مورد توجه فيلمسازان حرفه‌اي قرار نگرفتند.
     تصوير اين دوربين‌ها روي پرده سينما از كيفيت كافي برخوردار نبوده است اما اين دوربين جديد توانايي ضبط تصوير با كيفيت برابر با دوربين‌هاي آنالوگ رايج را دارد و تصوير آن بر پرده سينما از كيفيت بسيار بالايي برخوردار است.
     امكانات بالا و راحت فيلمبرداري با دوربينهاي ديجيتال باعث شده است تا فيلمسازان زيادي در سراسر دنيا علاقه مند به فيلمبرداري با اين دوربين ها باشند اما كيفيت پايين تصوير در مقايسه با سيستم هاي آنالوگ 35 ميليمتري تاكنون عامل بازدارنده در رواج استفاده از آن‌ها براي صنعت سينماي حرفه اي بوده است.
     در صورت رواج استفاده از اين دوربين مراحل ايجاد جلوه‌هاي ويژه رايانه‌اي در فيلم‌هاي سينمايي با سرعت بيشتر و هزينه كمتري انجام مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com