1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 510  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407190102  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۲:۰۴
    ۱۳۸۴/۰۷/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

 اطلاعيه شوراي صنفي‌نمايش فيلم درباره اظهارات تهيه كننده فيلم «پشت پرده مه»

شوراي صنفي نمايش فيلم در اطلاعيه‌اي اعلام كرد: اظهارات تهيه‌كننده فيلم سينمايي «پشت پرده مه» را بي‌اساس و هياهو براي هيچ است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري‌ها، تهيه‌كننده فيلم «پشت پرده مه» به تازگي در نامه‌اي سرگشاده از نحوه و زمان‌بندي اكران فيلمش در سينماها انتقاد كرد.
     در اطلاعيه شوراي صنفي نمايش فيلم آمده است: لازم مي‌دانيم از فروش فيلم «پشت پرده مه» ‌و ظرفيت اشتغال آن در سينماهاي تهران برغم آگهي‌هاي رايگان فراوان سيماي جمهوري اسلامي تقدير كنيم.
     اين اطلاعيه مي‌افزود: اين فيلم در 13 مهرماه (چهارشنبه‌ گذشته) دو ميليون و 640 هزار ريال در پنج سالن و فرهنگسرا با ضريب اشتغال در سالن هاي عصرجديد با چهاردرصد، صحرا فقط يك درصد، موزه سينما 12 درصد، فرهنگسراي گيشا دو درصد و فرهنگسراي بسيج با صفر درصد فروش داشته ‌باشد.
     «درصد فروش اين فيلم در روز جمعه كه بالاترين تماشاچي را دارد در سينماهاي عصر جديد 10 درصد، صحرا 3 درصد، موزه سينما 19 درصد و در فرهنگسراهاي گيشا و بسيج صفر درصد بوده است.»
     اطلاعيه شوراي صنفي نمايش فيلم تصريح كرد: متأسفيم كه فيلم «پشت پرده مه»، به رغم تبليغات گسترده و قابل تحسين سيما حداقل تماشاگران را دارد، اما قبول بفرماييد كه نمي‌توانيم با استفاده از نيروي انتظامي مردم را به تماشاي فيلم ببريم!
     اين اطلاعيه يادآورشد: قرارداد نمايش فيلم «پشت پرده مه» توسط پخش‌كننده با سينماها منعقد شده است و در اين قرارداد شرايط تعويض فيلم و اكران فيلم بعدي نيز مشخص شده است.
     «براساس مفاد همين قراردادها، نمايش فيلم «پشت پرده مه» به رغم فروش بسيار كم در سينماهاي عصرجديد 1 و صحرا تا 11آبان ماه بايد ادامه يابد.»
     اطلاعيه ‌شوراي صنفي نمايش فيلم با اشاره به متن نامه تهيه‌كننده اين فيلم درباره رانت‌ خواري اعلام كرد:«باعث انبساط خاطر است كه آدمي كه خود با رانت ‌خواري فيلم ساخته است و با استفاده از همين رانت خواري فيلم را به شريك دولتي خود با سود فروخته است، اكنون با ارسال نامه براي وزير ارشاد و معاون امور سينمايي چه هدفي را دنبال مي‌كند.»
     اين اطلاعيه در ادامه مي‌نويسد:«چرا كه ايشان حتي يك ريال در فيلم سهم ندارد، از قبل هم معتقد به فروش فيلم نبودند و گرنه سهم‌شان را به موسسه دولتي نمي‌فروختند و اعتراض‌هاي ايشان با توجه به ‌فروش ظرفيت خالي سينماها چه هدفي دنبال مي‌كند، آيا در پشت اين سر و صداهاي بي‌منطق نمي‌تواند نوعي رانت خواري باشد.»
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com