1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 477  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407190009  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۰۵:۳۸
    ۱۳۸۴/۰۷/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

فروش بازي‌هاي ويديويي خشونت‌آميز در كاليفرنيا ممنوع شد

«آرنولد شوارتزينگر»، بازيگر سابق و فرماندار ايالت كاليفرنيا اخيراً قانوني تصويب كرده است كه به موجب آن كرايه و فروش بازي‌هاي ويديويي خشونت‌آميز در اين ايالت ممنوع است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از پايگاه اطلاع رساني «اسكاتمن»، به موجب قانون تصويب شده از اين پس بازي‌هايي كه داراي صحنه‌هاي قتل، زد و خورد، مسلح كردن، روابط جنسي و هرگونه صحنه‌اي كه ضد ارزش‌هاي انساني باشد، با برچسب «فوق خشونت» فروخته مي‌شوند كه كرايه و يا فروش اينگونه محصولات به بچه‌هاي كم سن و سال ممنوع است.
    در حال حاضر صعنت بازي‌هاي كامپيوتري در كاليفرنيا بسيار پرسود است تا آنجايي كه گاهي بازي‌هاي ويديويي چون «هالو 2» كه يكي از بازي‌هاي خشن عصر حاضر محسوب مي‌شود، از فيلم‌هاي برجسته و موفق هاليوود نيز پرسودتر و پرطرفدارترند.
    همين مسأله باعث مي شود تا اين قانون كه باعث اختلال در سود دهي صنعت 25 ميليارد دلاري بازي‌هاي ويديويي در كاليفرنيا شده است، مخالفت‌هاي زيادي شود.
    در قانون جديد از اين پس همه بازي هاي غيرمجاز پس از انجام بررسي هاي لازم با برچسب هاي مختلف سني وارد بازار مي شوند كه هر فروشنده اي كه اينگونه بازي ها را به كودكاني خارج از كادر سني تعيين شده بروي بازي ها بفروشد مجبور به پرداخت 1000 دلار جريمه نقدي مي‌شود.
    «آرنولد شوارتزينگر»، بازيگر سابق و فرماندار امروز ايالت كاليفرنيا گفت: به موجب قانوني كه من تصويب كرده ام، بازي هاي ويديوئي خشونت آميز برچسبدار مي شوند و اينگونه بازي ها ديگر نبايد به بچه هاي زير 18 سال فروخته شود.
وي، افزود: اكثر بازي‌هاي ارائه شده در بازار براي بزرگسالان است و والدين بايد به اين مسئله واقف باشند كه باز‌ي‌هاي مناسب كودكان خود را انتخاب كنند.
    شواتزينگر، همچنين اخيراً قانوني را تصويب كرده كه به موجب آن استفاده از مكمل‌هاي ورزشي توسط بچه‌هاي مدرسه‌اي ممنوع مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com