1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 516  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407140200  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۳۳:۳۶
    ۱۳۸۴/۰۷/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارشي از نشست نقد و بررسي انيميشن «جمشيد و خورشيد»

اسطوره هاي ايراني را در نظر گرفتيم

جلسه نقد و بررسي انيميشن جمشيد و خورشيد پس از اكران اين انيميشن در سينما ايران برپا شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين نشست بهروز يغماييان، كارگردان و محمدتقي فهيم، منتقد به سئوالات تماشاگران فيلم پاسخ دادند. در ابتداي جلسه فهيم گفت: «انيميشن جمشيد و خورشيد دستاورد و تلاش 3 ساله يك گروه 75 نفري است. در توضيح اين كار مي توان به عنوان نمونه اي ياد كرد كه كوشش و توانايي هنرمندان كشورمان را نشان مي دهد. اگر تا به حال به اين صنعت خوب توجه نكرده ايم، با اين كار ثابت شده كه مي توانيم با اين انيميشن وارد بازارهاي داخلي و خارجي بشويم».
     وي در ادامه افزود: «اين كار كم و كسري هاي زيادي دارد و هنوز كامل نشده است، اما موضوع و داستان، استفاده از صداي هنرپيشه هاي معروف، استفاده از ترانه هاي فولكلور و موزيكال بودن، از جمله نكات مثبت اين كار است. اگر يك سري از اشكالات برطرف شود، با كار خوبي مواجه خواهيم شد».
     يغماييان در پاسخ به اين سئوال كه چرا جمشيد شبيه به شخصيت انيميشن هركول است، گفت: «اين حرف را براي بار اول است كه مي شنوم. اما شايد طراحان ما براي آموزش، كارهاي ديزني را در نظر مي گيرند. شايد اين تأثير ناخودآگاه بوده، اما طراحي شخصيت ها اورژينال و جديد است و در طراحي لباس ها و دكور و پس زمينه نيز از نشانه هاي ايراني استفاده كرديم».
     يكي ديگر از حاضران به تكراري بودن داستان اشاره كرد، يغماييان گفت: «ما در اين كار به اسطوره هاي ايراني نگاه كرديم و سعي كرديم براساس يك قصه تكراري، يك قصه جديد بسازيم».
     فهيم، ضمن تأييد حرف هاي يغماييان گفت: «در سينما قصه اي وجود ندارد كه قبلاً درباره آن فيلمي ساخته نشده باشد. اما روايت هاي متفاوت مهم است. مهم ترين وظيفه كارگردان اين است كه اين داستان را جوري بنويسد كه يك روايت قديمي، جذاب و متفاوت به نظر برسد».
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com