1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 552  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407090204  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۱:۲۹
    ۱۳۸۴/۰۷/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

مسعود اطيابي:

جشنواره فيلم هاي کودک و نوجوان بايد منشأ اثر باشد

در سال هاي اخير نتوانسته ايم فيلمي که بتواند مخاطب کودک را جلب کند، توليد کنيم و آثار توليد شده، بيشتر، درباره کودک بوده اند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «مسعود اطيابي»، تهيه کننده سينما، ضمن بيان اين مطلب در مورد دوران درخشان سينماي کودک در ايران گفت: در سال هاي اوايل دهه 70، آثار شاخصي در حيطه سينماي کودک توليد شد و مخاطب کودک از اين فيلم ها استقبال مي کرد و تقريباً در اين چند ساله اخير فيلمي که بتواند مخاطب کودک را جلب کند، نتوانسته  ايم توليد کنيم و آثار توليد شده بيشتر، درباره کودک است و مناسب نمايش در جشنواره ها است. با توجه به اين شرايط، اکنون نياز توليد آثار پرمخاطب در حيطه سينماي کودک شديداً احساس مي شود.
     وي در ادامه افزود: ويژگي که سينماي ايران را از ساير کشورها متمايز مي کند، صلابت و نگاه انساني که به موضوعات اجتماعي دارد، مي باشد، اما سينماي کودک ما علاوه بر اين ويژگي ها سلامت داشته و بسيار شريف است.
     اطيابي، در ادامه تأکيد کرد: سينماي کودک ما بايد آثار متنوعي توليد کند و به يک اثر خاص خودش را محدود نکند و اين يکي از پارامترهاي موفقيت در ژانر کودک است. بايد سينماگران کودک از نگاه هاي مشابه در فيلم ها پرهيز کنند، اصولاً مخاطب کودک به دنبال تنوع و تازگي در فيلم ها است، سينماگران در فيلم هايشان بايد به دنبال سرگرمي کودکان باشند، در ژانر کودک نمي شود پيام را به صورت مستقل ارائه کرد، بلکه بايد آن را در لايه هاي فيلم به کار برد، تا بر مخاطب کودک اثرگذار باشد.
     اين تهيه کننده سينما افزود: برگزاري هر جشنواره اي بايد منشأ اثر باشد و اولين انتقادي که به جشنواره فيلم هاي کودک و نوجوان مي توان وارد کرد، توجه صرف مسؤولين به خوب برگزار کردن جشنواره است، درحالي که بايد بعد از برگزاري منتظر نتايج آن باشيم و متوجه شويم سياست هاي سينماي کودک براي دوره جديد چيست و چه راهکارهايي در جهت بهبود اوضاع سينماي کودک ارائه شده است، اگر جشنواره توانست اين ثأثيرات را بر جاي گذارد، موفق عمل کرده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com