1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 724  تاريخ مخابره خبر:  ۹/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407090200  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۶:۴۶
    ۱۳۸۴/۰۷/۰۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

مجيد مجيدي هشدار داد: فيلم‌ هاي مبتذل سينماها را به اشغال درآورده‌ اند

حاصل تلاش 27 ساله فيلمسازان پس از انقلاب با توليد فيلم ‌هاي سخيف، مبتذل و فيلم فارسي از بين رفته است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، مجيدي كه در نشست پرسش و پاسخ فيلم «بيد مجنون» در فرهنگسراي نياوران سخن مي‌ گفت، باب اين مطلب افزود: افتخارات بي‌ نظير سينماي ايران در سطح داخلي و بين ‌المللي به راحتي به دست نيامده است كه به سادگي شاهد از دست رفتن آن باشيم.
     مجيدي تأكيد كرد: من پنج سال پيش هشدار دادم كه صداي پاي ابتذال به گوش مي‌ رسد ولي هم ‌اكنون شاهد تجلي ابتذال در عرصه ‌هاي مختلف سينما هستيم. سينمايي كه زماني به آن افتخار مي ‌كرديم هم ‌اكنون شاهد نزول آن هستيم و در سراشيبي سقوط قرار گرفته است.
     وي از شرايط اكران فيلم ها اظهار تأسف كرد و گفت: فيلم هاي سخيف، مبتذل و بي ‌ارزش فيلم‌ فارسي، ماهها است كه مي توانند سينماها را به اشغال خود درآورند، اما فيلم هاي ارزشمندي چون «گيلانه» و «خيلي دور، خيلي نزديك» علي ‌رغم استقبال بي‌ نظير و استثنايي تماشاگران با بي ‌مهري مواجه مي‌ شوند. فيلم هايي كه با دغدغه مسائل اجتماعي در ايران ساخته مي‌ شوند، در حاشيه قرار مي‌ گيرند ولي فيلم هايي كه ابتذال از سر و رويشان مي‌ بارد مورد ارج قرار مي ‌گيرند.
     مجيدي گفت: مدعيان سينمايي بدنه مگر ادعا نمي‌ كنند كه فيلم براي مخاطب بايد ساخته شود. پس چرا علي‌ رغم استقبال مردم از فيلم هايي چون «گيلانه»، «بيد مجنون» و «خيلي دور، خيلي نزديك» اينگونه با آنها بي‌ مهري مي ‌شود.
     وي ادامه داد: ما مي‌ توانستيم به سينماي انديشمند خود بباليم، اما متأسفانه ديگر گوش شنوايي وجود ندارد. مسؤولان فقط شعار حمايت از سينماي فاخر و ارزشمند مي‌ دهند. بنابراين فيلم هاي خوب سينماي ايران حاصل تلاش و زحمات فردي سينماگران مطرح است.
     وي افزود: قطعاً توليد فيلم ارزشمند «خيلي دور، خيلي نزديك» محصول تلاش ‌ها و زحمات شخص رضا ميركريمي است و حوزه هنري تنها سرمايه‌ گذار اين فيلم بوده است. نمي‌ دانست كي ساخته شده، كي تمام شده و فقط مي ‌پرسيدند درچه مرحله ‌اي قرار دارد.
     وي تأكيد كرد: اگر تلاش جدي در اين خصوص صورت نگيرد شاهد مرگ هميشگي سينماي صاحب انديشه خواهيم بود، اما اين دغدغه را داريم كه خدا نكند سينما دچار ضرري شود كه بعدها ديگر نتوان آن را جبران كرد.
     مجيدي با انتقاد از حوزه هنري افزود: حوزه هنري اگرچه سرمايه‌ گذار فيلم «بيد مجنون» بود، ولي از يك مرحله به بعد، فيلم را به‌ حال خود رها كرد و مثل بچه ‌اي كه تنها آن را به دنيا آورده اما توجهي به رشد آن ندارد با فيلم برخورد كرد.
     مجيدي در ادامه اظهارات خود با صراحت از فيلمسازاني چون «كيومرث پوراحمد» و «عليرضا داوودنژاد» انتقاد كرد و گفت: باعث تأسف است كه فيلمساز مورد علاقه من و مردم، فيلمي مثل «گل يخ» بسازد و چرا فيلمسازي كه فيلم ارزشمند «نياز» را ساخته است، به سمت سينمايي خنثي و بي‌هويت حركت مي‌ كند.
     وي ادامه داد: فضايي كه برخي نويسندگان، روشنفكران و منتقدان با شلاق كشيدن برروي يك فيلمساز به وجود آوردند به حدي بود كه سينمادارها حاضر نبودند اين فيلم را اكران كنند. چون معتقد بودند اين فيلم نه مخاطب عام و نه مخاطب خاص دارد و در اكران عمومي شكست مي ‌خورد اما با صبر و حوصله، انتقادها را گوش كرديم و منتظر اكران فيلم شديم.
     مجيدي در ادامه صحبت ‌هاي خود تأكيد كرد: دغدغه من هميشه اين بوده است كه به سينما و بيان تصويري هرچه بيشتر نزديك شوم. در «بيد مجنون» سعي كردم از پيچيدگي‌ ها عبور كنم و به يك سادگي برسم تا بتوانم با همه نوع مخاطب ارتباط برقرار كنم و در حقيقت لطف خدا شامل حال ما شد و مخاطبان داخلي و خارجي از فيلم «بيد مجنون» استقبال كردند.
     مجيدي در پاسخ به سئوال تماشاگري كه پرسيد چرا شما در فيلم به جاي مقصر «يوسف» را مجازات كرده ‌ايد؟ گفت: با همه احترامي كه به نقدها دارم ولي معتقدم كه همه آنها به بيراهه رفته ‌اند چون يوسف در «بيد مجنون» مجازات نمي‌ شود و سرنوشت او عين لطف است، چون اگر قرار بود يوسف مجازات شود بايد يك سير قهقرايي طي مي ‌كرد اما به وجه معرفتي بالاتري مي ‌رسد.
     مجيدي تأكيد كرد: همه ما انسان ها در زندگي با خداوند خود عهد مي ‌بنديم و آن را مي‌ شكنيم ولي لطف او هميشه شامل حال ما مي ‌شود و در مواقع بحران، خداوند باز ما را به سوي خودش فرا مي‌ خواند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com