1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 575  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۷/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138407050003  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۷:۱۷
    ۱۳۸۴/۰۷/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

مرضيه برومند در نامه‌اي خطاب به بچه‌ها

خواهان توجه به سينماي كودك و نوجوان شد

مرضيه برومند، رئيس شوراي مركزي مجمع سينماي كودك و نوجوان ايران و بانوي كارگردان ايراني به مناسبت فرا رسيدن برپايي «بيستمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان اصفهان» در نامه‌اي براي بچه‌ها به مشكلات اين سينما اشاره كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي مجمع سينماي كودك و نوجوان ايران، در اين نامه آمده است: سلام بچه‌ها، من از طرف همه كساني كه براي شما فيلم مي‌سازند، 20 ساله شدن جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوان را تبريك مي‌گويم. فيلمسازان كودك در سال‌هاي گذشته فيلم‌هاي خوبي براي شما ساخته‌اند. بعضي از آنها را شما خيلي دوست داشتيد و بعضي را هم اصلاً نتوانستيد ببينيد. چون متأسفانه در كشور ما سالن‌هاي سينماي مناسب براي شما بچه‌ها ساخته نشده و سالن‌هاي سينماي بزرگترها را هم به سختي در اختيار فيلم‌هاي مخصوص بچه‌ها مي‌گذارند، تازه در بعضي از شهرها اصلاً سينمايي وجود ندارد، چه برسد به سينماي مخصوص بچه‌ها!
مي‌دانم كه اغلب شما از طريق رسانه‌هاي ديگر مثل تلويزيون و ويدئو فيلم‌هاي خوبي را كه در دنيا براي بچه‌ها مي‌سازند، مي‌بينيد. اما سينما رفتن چيز ديگري است و بيشتر كيف دارد، در سالن سينما آدم بهتر و دقيق‌تر فيلم را مي‌بيند و از تماشاي جمعي فيلم بيشتر لذت مي‌برد.
    بچه‌هاي عزيزم، در سال‌هاي گذشته فيلمسازان و مسؤولان سينماي كودك تلاش زيادي كردند تا براي شما فيلم‌هاي خوب و جذاب ساخته شود و شرايط مناسبي براي دسترسي شما به اين فيلم‌ها فراهم شود، اما متأسفانه به دليل مشكلات و موانع فراوان اين تلاش‌ها هميشه با موفقيت همراه نبوده است.
    ما همگي مي‌دانيم كه بايد براي شما فيلم‌هاي بيشتر و بهتري بسازيم. شما حق داريد كه سينمايي شاداب، جذاب، سرگرم‌كننده و آموزنده داشته باشيد، سينمايي ايراني با ويژگي‌هاي فرهنگي و ملي خودمان، شما حق داريد كه فيلم‌هاي مخصوص خودتان را در سالن‌هاي مناسب، تميز و زيبا تماشا كنيد. شما حق داريد كه در طول سال حتي زماني كه به مدرسه مي‌رويد، امكان سينما رفتن داشته باشيد، فيلم‌ها را ببينيد و ما را در ساخت فيلم‌هاي بهتر ياري و راهنمايي كنيد.
    بچه‌ها، اجازه مي‌خواهم از طرف همه شما، همچنين از طرف همكارانم در «مجمع سينماي كودك و نوجوان ايران» در آستانه بيستمين سال برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان، از همه مسؤولان محترم امور سينمايي و فرهنگي در وزارت خانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و همچنين مسؤولان محترم صدا و سيما، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و امور فرهنگي استانداري‌ها و شهرداري‌ها درخواست كنم كه بيش از پيش به «سينماي كودك» توجه كنند تا به اميد و ياري خداوند دوستدار بچه‌ها مشكلات فراواني كه بر سر راه توليد و عرضه فيلم‌هاي كودكان وجود دارد برطرف شود تا ما بتوانيم براي شما فيلم‌هاي بهتري بسازيم و در شرايط مناسب‌تري آنها را به معرض تماشاي شما بگذاريم. با آرزوي داشتن سينمايي بهتر براي بچه‌ها.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com