1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 482  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۶/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138406160100  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۲:۵۰
    ۱۳۸۴/۰۶/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

فصل نو سينماي ايران با محمدمهدي حيدريان آغاز شد

صيانت از آزادي و آزادگي وظيفه هنرمندان است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، آيين باشكوه بزرگداشت و قدرداني از مهندس «محمدمهدي حيدريان» معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حضور وي، وزير محترم ارشاد، مديران فرهنگي، سينماگران و اصحاب رسانه اي ساعت 30/10 چهارشنبه 16 شهريورماه 84 در محل «سينما فرهنگ» با تلاوت آياتي چند از كلام خداوند و به مجري گري «عليرضا شجاع نوري» تهيه كننده و بازيگر سينما برگزار شد.
     برپايه اين گزارش، در اين همايش قدرداني به ترتيب، «عليرضا رضاداد»، «سيدضياء هاشمي» و «محمدعلي نجفي» به برخواني تقديرنامه هايي از سوي خود و اصناف گوناگون سينماي كشور براي «مهندس حيدريان» پرداختند و از رفتن ايشان و تحويل اين مقام اظهار تأسف كردند و در عين حال از حضور «محمدرضا جعفري جلوه» معاون جديد امور سينمايي سمعي و بصري وزارت ارشاد نيز به عنوان سرآغاز فصلي نو ياد كردند كه در ادامه كارهاي «مهندس حيدريان» در راستاي اعتلاي سينماي ايران نام بردند.
     در ادامه اين همايش قدرداني «احمد مسجدجامعي» وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي براي بيان ديدگاه ها و قدرداني از «مهندس حيدريان» گفت: در سال هاي ابتدايي شكل گيري سينماي ايران ما همواره شاهد حضور جدي آقاي «حيدريان» بوده ايم. ايشان در عرصه ملي حضوري مؤثر داشته اند و نسبت خودشان را با سينما و اين خانواده تعريف كرده اند. بزرگداشت ايشان، بزرگداشت سينماي ايران است. سينماي ايران سينمايي است كه ايده هاي بزرگ و بلندي دارد و خودش اين ظرفيت را دارد كه اگر خطايي در سينما اتفاق بيفتد، خود را اصلاح كند. فرهنگ و هنر منهاي ايده، هيچ نيست؛ اما در سينما تنها به ايده نمي پردازند بلكه بايد به مقوله سخت افزاري آن هم پرداخت؛ نمي شود با بخش نامه فيلم ساخت، بايد به مسائل مشترك و افق هاي بلند دست يافت.
     وي، با اشاره به ديدگاه «تئوآنجلوپلوس» فيلمساز بزرگ جهاني درباره سينماي ايران اشاره كرد و افزود: سينماي ايران ماندگار شده چون در ريشه ها و سابق، تاريخ، فرهنگ و چند وجهي بودن تمدن ايران، ريشه دارد، امروز وارد عرصه هايي شده ايم كه هويت جديد شرقي را مطرح مي كند.
     «مسجد جامعي» تأكيد كرد: همواره اين سايت است كه بايد تحت نظرات هنرمند و انديشه هنري و فرهنگ عمل كند نه عكس آن.
     مهندس «محمدمهدي حيدريان» نيز با قدرداني از برگزاركنندگان اين آيين باشكوه از همه هنرمندان خواست تا نگذارند تا صيانت و آزادگي و آزادانديشي كه ماحصل انقلاب شكوهمند اسلامي ايران است بازيچه نظربازي و خودرأيي ها شود و خواست تا هنرمندان در اين راه خطير كوشاتر عمل كنند.
     وي در پايان افزود: ما تلاش كرديم با ترسيم افق هايي براي سينماي ايران، جايگاهي كه بيش از همه برازنده سينماي ايران است را بدست آوريم. بخشي از اين برنامه محقق شد و بخشي ديگر در دراز مدت جواب مي دهد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com