1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 641  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۶/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138406120104  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۴۱:۱۶
    ۱۳۸۴/۰۶/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

اعتراض به محدود كردن امكان اكران «خيلي دور، خيلي نزديك»

«خيلي دور، خيلي نزديك» من را به آينده سينماي ايران اميدوار كرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «بهزاد فراهاني» كارگردان و بازيگر نام آشناي تئاتر با بيان اين مطلب درباره «خيلي دور، خيلي نزديك» آخرين ساخته رضا ميركريمي، را متفاوت با ديگر آثار به نمايش درآمده در سينماها خواند و اظهار داشت: اين فيلمساز نخواسته به هيچ وجه با احساسات سطحي مردم ارتباط برقرار كند و از طرفي نيز احساسات مخاطبان فيلم خود را به بازي بگيرد.
     اين عضو هيات مديره خانه تئاتر گفت: ميركريمي در فيلم «خيلي دور، خيلي نزديك» فقط انديشه مخاطب را هدف قرار داده است.
     فراهاني، با اشاره به اينكه از ديدن اين فيلم بسيار لذت برده است خواستار دوام زماني بيشتر اين فيلم بر پرده سينماهاي كشور شد و گفت: استقبال از اين فيلم، نشانه خواست مخاطب است و هر كسي با ديدن «خيلي دور، خيلي نزديك» به آينده سينماي ايران اميدوار مي‌شود.
     اين كارگردان تئاتر، «خيلي دور، خيلي نزديك» را فيلمي دانست كه با ساختاري سنجيده و موضوعي عميق مخاطب را وادار مي كند كه به قضاوت و كنكاشي لذت بخش بنشيند و به هيچ وجه در دام ابتذال نيافتد.
     همچنين، رئيس انجمن «هنرمندان ميراث فرهنگي» از محدود كردن امكان نمايش «خيلي دور، خيلي نزديك» انتقاد كرد و گفت: فيلمي ژرف نگر چون «خيلي دور، خيلي نزديك» ميراثي گرانبها و آبرومند و نمود فرهنگ ايراني اسلامي در سينماي ايران است.
     اميد شريف موسوي، راه نجات سينماي ايران را تنها در ساخت چنين فيلم هايي دانست كه بتوانند در تعادلي منطقي و استاندارد در حيطه ساختار و محتوي، از اصرار در زياده گويي و موعظه بپرهيزند و از سوي ديگر قدرت كنترل بر تمايل به افراط و تفريط ساختاري را داشته باشند.
     اين فيلمساز با انتقاد از اينكه چرا علي رغم فروش خوب و استقبال بسيار تماشاگران، برخي از فيلمسازان ديگر سعي در گرفتن سينماهاي اين فيلم دارند، گفت: به نظر مي رسد برخي مسئولان و همكاران در حيطه سينما خيلي خوشحال نيستند كه يك فيلم با قصه اي بر خلاف جريانات رايج و بدون حضور چهره هاي شناخته شده، توانسته باشد تمامي معادلات آنها را بر هم بزند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com