1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 536  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۵/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138405230105  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۰:۴۴
    ۱۳۸۴/۰۵/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

بازآموزي نيروها و به روز كردن ساختار «خانه سينما»

به سيستم آكادميك فكر مي كنيم و داشتن يك آموزشكده و پژوهشكده سينمايي در خانه سينما، تا نيروهايمان را بازآموزي كنيم.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، «سيدضياء هاشمي» مديرعامل خانه سينما ضمن بيان اين مطلب درخصوص برنامه هاي آتي خود و خانه سينما گفت: تدوين سند راهبردي خانه سينما را بر مبناي برنامه پنج ساله سينما، در دستور كار داريم. اين اقدام با نگاه ضرورت تغيير در برنامه هاي سنتي است كه از حدود 15 سال پيش در خانه سينما به ارث رسيده و تعريف شده است و يقيناً نيازمند به اصلاح، تحول و روزآمد كردن آن بود؛ البته در دوره هاي گذشته، تلاش هايي براي به روز كردن اهداف خانه سينما و تغيير ساختار آن صورت گرفته است؛ اما همواره، مقاومت هايي براي تحقق آن وجود داشته است.
     «هاشمي» افزود: در حال حاضر، دو كار پژوهشي بزرگ با حمايت معاونت سينمايي در دست است كه در آينده نزديك قابل ارائه خواهد بود. اين پژوهش ها با درنظر گرفتن اينكه هزينه هاي زيادي را به خود اختصاص خواهد داد، در خانه سينما كه وضعيت اقتصادي و اعتباري مشخصي ندارد، به سختي صورت مي گيرد و علي رغم تمامي موانع باز دارنده، خوشبختانه انجام مي شود.
     وي، درباره سند ملي سينما گفت: اساس سند، راهبرد «خانه سينما» بر يك برنامه 5 ساله است كه اهداف آن از پيش تعيين شده و راهكارهاي صنفي در آن ارائه مي شود. اين سند، مجموعه سينمايي كشور را فارغ از مسائل صنفي و در ارتباط با جريانات فكري، هنري، اقتصادي و برنامه توسعه چهارم دربرمي گيرد.
     «سيدضياء هاشمي» با اشاره به دو مركز بزرگ پژوهشي كه پيش تر سند ملي ورزش و سندهاي ملي تعدادي از صنايع كشور را نوشته اند كه اينها گروه كار تدوين سند راهبردي خانه سينما را تشكيل مي دهند و بخش عمده سند در روز ملي سينما آماده و رئوس آن را اعلام خواهند كرد.
     مديرعامل خانه سينما ادامه داد: گزارش وضعيت خانه سينما، بررسي مسائل گذشته، مطالعه تطبيقي اساسنامه خانه سينما و نهادهاي صنفي مشابه و مقايسه اساسنامه اي با نهادي صنفي جهان، تاكنون پيگيري و بررسي شده، علاوه بر اين، طرح هاي آموزشي و پژوهشي نيز در اين سند پيش بيني نشده است.
     وي، آموزش را زمينه كار پژوهشي دانست كه از چند ماه پيش با تشكيل معاونت آموزش و پژوهش در خانه سينما پيگيري مي شود.
     هاشمي افزود: به سيستم آكادميك فكر مي كنيم و داشتن يك آموزشكده و پژوهشكده سينمايي در خانه سينما، هدف ورود به حيطه هاي دانشگاهي نيست؛ بلكه مي خواهيم با اين سيستم آموزشي به نوعي نيروهايمان را بازآموزي كنيم.
     دوره نخست جلسه آموزش و كارگاه هاي آموزش، بعد از برگزاري مراسم اهداي تنديس هاي «خانه سينما» (جشن نهم) برپا مي شود.
     وي، بودجه اين طرح ها و برنامه ها را كاملاً مستقل از بودجه «خانه سينما» دانست كه با رايزني هاي انجام شده با كميسيون فرهنگي مجلس و دولت در حال پيگيري است.
     «سيدضياء هاشمي» در پايان گفت: در آينده نزديك، براي ساماندهي مراسم و مناسبت هايي كه سينماي ايران مربوط است، سازمان همايش ها و مديريت جشنواره هاي سينمايي را تشكيل خواهيم داد، كه نه تنها به جشن سينماي ايران كه به ساير جشن هاي ملي سينماي كشور نيز ياري رسانند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com