1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 534  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۵/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138405230104  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۰۰:۴۶
    ۱۳۸۴/۰۵/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

مراسم نخستين سالگرد مرحوم «حسين پناهي» برگزار شد

مراسم نخستين سالگرد مرحوم حسين پناهي ـ شاعر، نويسنده و بازيگر سرشناس كشور ـ در زادگاه اين هنرمند با حضور صدها نفر از دوستداران و علاقه مندان آن مرحوم برگزار شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، حجت الاسلام «سيدعلي اصغر تقوي» مدير حوزه هنري استان كهگيلويه و بويراحمد، طي سخناني از وضعيت فرهنگي و هنري هنرمندان در جامعه انتقاد كرد و گفت: بايد فضاي فرهنگ و هنر در جامعه به گونه اي باشد كه نويسندگان، هنرمندان و فعالان اين عرصه را آنطور كه شايسته است بپذيرد و به تعالي برساند.
     وي گفت: وقتي بخشي از مديريت و برنامه ريزي در جامعه، خود از بي ساختاري و مشكلات عديده اي رنج مي برد، چگونه مي تواند تأثير قابل ملاحظه اي بر مردم گذاشته يا با مقوله فرهنگ وارداتي مقابله كند.
     مدير حوزه هنري شهركرد،‌ «حسين پناهي» را يك هنرمند و نويسنده انديشمند پاك و روستايي دانست كه در آشوب شهر دنبال معصوميت هاي كودكانه مي گشت.
     حجت الاسلام تقوي، از مظلوم نمايي برخي در پشت چهره معصوم و پاك يك هنرمند براي رسيدن به مقاصد شخصي خود اظهار تأسف كرد و گفت: «حسين پناهي» هرگز فقير نبود بلكه به دنيا و متعلقاتش وابستگي و تعلق خاطر كمتري داشت همچنان كه در اشعارش از دنيا به عنوان زيرسيگاري خودش ياد مي كرد.
     وي، اضافه كرد:‌ مرحوم «حسين پناهي» يك هنرمند مسلمان بود كه خودش را به جامعه و مردم بدهكار مي دانست و مي گفت: «ما بدهكاريم به كساني كه صميمانه از ما مي پرسند: معذرت مي خواهم چندم مرداد است؟» و اگر هنرمند خودش را تا اين حد به جامعه متعهد و بدهكار بداند، مي تواند فضاي متعهد در جامعه را درك كرده و به ديگران انتقال دهد.  
     وي در پايان، ضمن گوشزد كردن مردم استان درخصوص وفادار بودن به دولت جديد، گفت: اميدوارم دولت جديد به فكر يك تحول نو اما نظام مند در عرصه فرهنگ و هنر باشد و براي اين تحول در عرصه مديريت و برنامه ريزي فرهنگ و هنر ايراني اسلامي دعا مي كنم.
     گفتني است، اين نخستين سالگرد اين هنرمند عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون، جمعه 21 مردادماه جاري ساعت 17 در مسجد اميرالمؤمنين شهر لنده استان كهگيلويه و بويراحمد برگزار شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com