1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 505  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۵/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138405220101  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۱۳:۰۷
    ۱۳۸۴/۰۵/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

اميررضا خادم، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي:

در سينماي ما فيلمنامه نويسي مورد غفلت واقع شده است

در سينماي ما، فيلمنامه نويسي مورد غفلت واقع شده است و گرنه هم كارگردانان و بازيگران و هم عوامل فني مجرب و قابل اعتمادي داريم و همچنين نيز به آساني مي توان سوژه هاي بسياري براي ساخت فيلم در جامعه مان پيدا كرد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، اميررضا خادم عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي ضمن بيان اين مطلب در گفتگو با ستاد خبري حوزه هنري افزود: فيلمنامه حلقه اتصال واقعيات جامعه و عوامل اجرايي و فني سينماست و اين درصورتي است كه در سينمايمان شاهد هماهنگي فيلمنامه با دو عامل ديگر كه به منزله دو بال پرواز هستند، نيستيم.
     خادم، در ادامه،‌ به ارتباط، برنامه ريزي و سرمايه گذاري قابل توجه مراكزي فرهنگي چون «حوزه هنري» و «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي» در جهت ارتقاي سطح فيلمنامه نويسي در سينماي ايران خاطرنشان كرد: اين كارها بايد صورت گيرد تا اينكه در سال هاي آينده فيلمنامه نويساني داشته باشيم كه بتوانند دركي واقعي از سوژه هاي اجتماعي مان داشته و ايجادكننده ارتباط با مخاطب و جذب او و همچنين انتقال مناسب موضوع به او باشند.
     عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، كه روز جمعه در اكران ويژه فيلم «بيد مجنون» براي مسئولان و هنرمندان در تالار انديشه حوزه هنري حضور يافته بود، به نگاهي معنوي كه «مجيد مجيدي» در فيلم هايش انتقال مي دهد، اشاره كرد و گفت:‌ هميشه فيلم هاي «مجيدي» شرايط و فضاي جديد و متفاوتي در سينماي ايران ايجاد كرده است. به نظر مي آيد كه اين فيلم هم از چنين جايگاهي برخوردار است و مي تواند ارتباط روحي مناسبي با مخاطبش برقرار كند.
     وي در ادامه، به نيازمندي سينماي ايران به فيلم هايي چون «بيد مجنون» اشاره كرد و گفت:‌ فيلم هاي ما بايد تعريف جديدي از مقوله هنر ارائه دهد و با نگاه نو و متفاوت، به درك موقعيت امروز جامعه بپردازند.
     خادم، ادامه داد: بايد موقعيت امروز جوان خودمان را درك كرده و با زبان خودشان با آنها صحبت كنيم زيرا تنها در اين صورت است كه مي توان ارتباطي مناسب با جوانان برقرار كرد.
     عضو كميسيون فرهنگي مجلس در ادامه، به نقشي كه «حوزه هنري» در شكل گيري سينماي معناگر، انديشمندانه و ديني داشته است، اشاره كرد و سپس به ارزيابي از فعاليت هاي اخير حوزه هنري در اين راستا پرداخت و گفت: از ابتدا، تأسيس و به وجود آمدن «حوزه هنري» با چنين نگاهي بوده است و چنين انتظاري هم از حوزه هنري مي رود. به نظر مي رسد كه حوزه هنري در سال هاي گذشته تا حدودي روندي هنري روندي كند داشته ولي اخيراً، اين روند حالت تندتري به خود گرفته و به طور قطع نويدبخش اين نكته است كه به حركات متناسب تر و هماهنگي با رسالت حوزه هنري اميدوار باشيم.
     «اميررضا خادم» در ادامه به نگاه نظارتي و حمايتي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ارتباط با امور اجرايي، كارها و جريانات فرهنگي اشاره و تصريح كرد: با توجه به مسئوليتي كه داريم به اين اعتقاد موظف هستيم كه برآمده از قوانين كلي جامعه حركت كنيم. در اين راستا بايد از مراكزي كه حركتشان در اين وادي است حمايت بكنيم و به ارگان هايي هم كه احتمال دارد با قوانين موجود، سياست ها و اصول مشخصي كه در نظام مان وجود دارد هماهنگ نيستند، تذكر بدهيم.
     به همين خاطر، مجلس در زمان تعيين بودجه از نگاه حمايتي، كارهاي قابل توجهي را در اين ارتباط مي تواند انجام دهد و نظارت هاي قابل توجهي اعمال كند.
     «خادم» در اين باره ادامه داد: به طور قطع وزارتخانه ها و سازمان هاي مرتبط، نزديك و دست اندركار با امور فرهنگي مي توانند نگاه تخصصي شان را در اين ارتباط داشته باشند و پيشنهادهايشان را بدهند. پتانسيلي هم كه مجلس دارد، در هماهنگي اين مراكز مي تواند به خوبي مؤثر باشد.
     وي در پايان، مضمون اصلي فيلم «بيد مجنون» را ارتباط با خدا عنوان كرد و گفت: در لحظات پاياني فيلم، اين مصرع شعر كه مي گويد: «صدبار اگر توبه شكستي باز آي» به يادم آمد و تصور مي كنم كه اين فيلم به طور مشخص بيان كننده همين پيام بود و اين پيام را هم به خوبي منتقل كرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com