1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 587  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۵/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138405080001  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۶:۴۰
    ۱۳۸۴/۰۵/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

در نشست تخصصي شب فيلمنامه با موضوع «زن در سينماي غرب» عنوان شد حضور زنان در عرصه هاي فني سينما كمرنگ است

زن تجلي گاه صفات جميل خداوند است كه ما اين تجلي را در اسطوره هايمان هم داشته ايم و در اسطوره هاي غربي هم هست با اين تفاوت كه در اسطوره هاي شرقي برهنگي نداشته ايم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سيدناصر هاشم زاده ـ فيلمنامه نويس ـ با بيان اين مطلب در نشست تخصصي مربوط به دوره اخير شب فيلمنامه حوزه هنري كه روز چهارشنبه 5 مرادماه با موضوع «زن در سينما غرب» و با نگاهي تحليلي به فيلم «دختر ميليون دلاري» ساخته «كلينت ايستوود» در سالن كوچك حوزه هنري برگزار شد؛ افزود: جايگاه زن، تجلي گاه صفاتي است كه مرد قابليت آن را ندارد ولي در فيلم «دختر ميليون دلاري» توصيه شده است كه زنان تا قهرمان نشوند نمي توانند خودشان را اثبات كنند. نگاه ديگر اين فيلم، نگاهي توصيفي است كه در آن زنان براي احقاق حقوق خود بايد در برابر مردان مبارزه كنند.
    هاشم زاده در ادامه به مقايسه زنان قهرمان شاهنامه و زن فيلم «دختر ميليون دلاري» پرداخت و تصريح كرد: در شاهنامه، زنان قهرمان داريم ولي با وجود قهرمان بودنشان، جايگاه مادر بودن در آنان تغيير نمي كند در صورتي كه در اين فيلم جايگاه تغيير مي كند.
    مينو فرشچي ـ فيلمنامه نويس ـ هم در بخشي از اين نشست به تحليل جايگاه زن در فيلم مذكور پرداخت و گفت: در فيلم «دختر ميليون دلاري» زن به رينگ بوكس مي رود كه نشان دهنده اين توصيه است كه زنان بايد وارد ميدان مبارزه شوند تا به حقوق خود برسند.
    هاشم زاده در ادامه مطالبات زنان براي حق، تساوي را يكي از خصوصيات عصر امروز عنوان كرد و گفت: اين حق تساوي خواستن، گفتمان جالبي ايجاد مي كند ولي دراين فيلم اين گفتمان به نزاع كشيده مي شود و زن به رينگ بوكس مي رود و اين نگاه، يك فاجعه است.
    در ادامه اين برنامه، بحث حضور كمتر زنان در عرصه هاي فني سينما مطرح شد. «مينو فرشچي» اين حضور كمرنگ را ناشي از مردانه بودن محيط سينما و سخت بودن كارهاي فني سينمايي عنوان كرد و گفت: حضور زنان در سينماي ايران در بخش هاي فني سينما بسيار پررنگ تر از حضور زنان در بخش هاي فني سينماي غرب است ولي اگر دقت كنيم مي بينيم اين حضور زماني است كه تهيه كننده مردي در كنار زن بوده است.
   
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com