1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 477  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۵/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138405060100  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۵:۳۷
    ۱۳۸۴/۰۵/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماي اشراقي دكتر محمد مددپور مكتوب شد

جلد اول كتاب «سينماي اشراق» محصول تلاش پژوهشگاه فرهنگ و هنر و اسلامي حوزه هنري، تأليف زنده ياد دكتر «محمد مددپور»، توسط نشر سوره مهر روانه بازار كتاب شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، دكتر مددپور در مقدمه اين كتاب با اشاره به اين كه اصطلاح سينماي اشراقي بار نخست از سوي يكي از انسان هاي استثنايي روزگار ما يعني شهيد «سيدمرتضي آويني» مطرح شد، مي نويسد: در فرهنگ و ادبيات كهن فلسفي ما از اشراقي و حكمت اشراق سخن به ميان آمده است كه اساس آن بر تابش نور و فيوضات الهي بر عقول و قلوب آدميان است، از اين نظر ضمن آن كه به صرف جمع آوري صوري ديانت و تصاوير سينمايي نمي توان به سينماي ديني و اسلامي رسيد، اما مي توان به نحوي تصرف در جوهر تكنيك، به مرتبه اي از استعلاء و تعالي نايل شد.
     زنده ياد مددپور، در ادامه چنين نگاشته است: در اينجا هنرمند چنان نسبتي با هستي پيدا مي كند كه در مسير سلسله مراتب طولي به وجودش نور اشراق مي شود و مي تابد و حقيقت در قاب تصوير دوربين او متجلي مي شود. همچنين در ادامه درباره عكاسي اشراقي چنين آمده است: عكاسي اشراقي نيز به مثابه سينماي اشراقي مي تواند تعبيري مناسب با هنري باشد كه در دنياي ما در مسير حق و حقيقت قرار دارد. هنرمند عكاس هنگامي كه وجود خويش را چون آينه اي در برابر هستي مطلق الهي و علم غيب و شهادت قرار مي دهد، انقلابي در هنر عكاسي او مي تواند اتفاق بيفتد.
     از جمله مباحثي كه در اين كتاب مورد بررسي قرار گرفته اند عبارتند از: سير و سلوك پس فردايي شهيد آويني، اهميت سينمايي اشراق شهيد آويني، واقعيت به مثابه آينه تجليات الهي، درباره مابعد الطبيعه نقاشي معاصر غرب، مابعد الطبيعه عكاسي اشراق و...
     كتاب «سينماي اشراقي» در 246 صفحه، به شمارگان 2200، در قطع رقمي و با قيمت 2000 تومان به بازار كتاب عرضه شده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com