1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 804  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۳/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138403280105  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۰:۳۵
    ۱۳۸۴/۰۳/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

110 اثر در مرحله پاياني جشنواره فيلم سبز

بيش از 110 اثر به بخش مسابقه و مرحله پاياني جشنواره بين المللي «فيلم سبز» راه يافت.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «بيژن حيدرعربي» دبير اين جشنواره با اعلام اين خبر گفت: جشنواره چهارم بين المللي «فيلم سبز» تمامي ركوردهاي قبلي را شكست و با 613 اثر به بالاترين ميزان خود در مشاركت هنرمندان داخلي و خارجي رسيد.
     وي افزود: تاكنون براي نمايش آثار اين جشنواره در استان هاي كشور بيش از 600 سالن و مراكز رزرو و در تهران نيز نزديك به 50 سالن آماده نمايش آثار شده اند.  
     «حيدرعربي»، تصريح كرد: در تهران نيز در فرهنگسراي دانشجو، خانواده، بهمن، جوان، بانو، قانون، اقوام، انقلاب، موزه امام علي (ع)، سينماي پارك پرديسان، دانشكده منابع طبيعي كرج دانشگاه تهران، دانشكده محيط زيست دانشگاه آزاد و ... آثار جشنواره چهارم به نمايش در مي‌آيند.
     وي، هدف از برگزاري اين جشنواره را پيشبرد آرمان هاي محيط زيست در ايران از طريق توسعه و ارتقاي دانش عمومي با بهره گيري از ابزار هنر اعلام و سازمان حفاظت زيست را بنيانگذار آن معرفي كرد.
     دبير جشنواره چهارم بين المللي فيلم سبز، آثار دريافتي را در سه طبقه بزرگسالان با بيش از 257 اثر، كودك و نوجوان حدود 200 اثر و بخش متخصصان با 100 اثر عنوان كرد و گفت: آثار دريافتي در بخش انيميشن 93 اثر، در بخش داستاني 71 اثر، سينمايي 10، عروسكي 2 اثر، مستند 410 اثر و ... است.
     «حيدرعربي» افزود: از مجموع آثار ثبت شده 505 فيلم از ايران و 108 اثر نيز از 31 كشور جهان دريافت شده است كه به ترتيب كشور تركيه با 14 اثر، فرانسه 12 فيلم و هلند با 11 اثر در صدر قرار دارند.
     فيلم هاي سينمايي و بلند شركت كننده در اين جشنواره: مرد كوچك، دانه هاي ريز برف، يك تكه نان، بال هاي سپيد، بچه هاي نفت، چاي نت، زيستن، رسم عاشق كشي و مزرعه آفتابگردان از ايران و دو تصوير بيهوده از آرژانتين است.
     وي، با اشاره به اينكه آثار راه يافته به مرحله نهايي در روزهاي 6 لغايت 10 تيرماه سال جاري به نمايش درمي‌آيند، گفت: در مراسم اختتاميه سه جايزه ارزنده به 3 فيلم برتر جشنواره اهدا مي شود و ستايش از آثار برتر تعلق مي گيرد به 11 اثر منطبق با منشور جشنواره به اثر برتر در بخش هاي بزرگسالان، كودك و نوجوان و متخصصان و چند اثر برتر توليد شده در استان ها و در بخش جنبي تقدير چند تن از بزرگان عرصه هنر تصويري، از برترين تلاشگران استان هاي كشور مديركل برتر سازمان حفاظت محيط زيست در استان هاي كشور و يك هنرمند جوان آماتور صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com