1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 546  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402260101  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۷:۴۵
    ۱۳۸۴/۰۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره بين المللي فيلم «نگاهي به جهان زنان» در آلمان برگزار مي شود

جشنواره بين المللي فيلم به نام «نگاهي به جهان زنان» توسط سازمان سرزمين زنان «ترد فم» از 22 آبان لغايت 5 آذرماه در شهرهاي توبينگن، روتن بورگ و هايدلبرگ آلمان برگزار مي شود.

     به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از خبرگزاري ها، در اين دوره از جشنواره فيلم «نگاهي به جهان زنان» از ايران نيز فيلم «واكنش پنجم» ساخته «تهمينه ميلاني» به نمايش درمي آيد.
     اين جشنواره همزمان با روز بين المللي منع خشونت بر زنان، 5 آذرماه برگزار خواهد شد. اين جشنواره ويژه فيلم زنان و براي چهارمين بار است كه برگزار مي شود. برگزاركنندگان اصلي اين جشنواره سازمان سرزمين زنان و بخش زنان دانشگاه توبينگن آلمان مسئوليت هستند.
     ايرنه يونگ، مسئول و هماهنگ كننده برنامه هاي جشنواره «نگاهي به زنان» درباره فيلم هاي نمايشي چنين مي گويد: ما در اين دوره از جشنواره در مجموع سي فيلم را نشان مي دهيم كه اين فيلم ها شامل فيلم هاي داستاني و مستند مي شوند و بيشتر آنها درباره حقوق زنان و چگونگي مبارزات آنان در راه كسب حقوق خود است.
     وي افزود: امسال فيلم هايي از 25 كشور جهان ميهمان اين جشنواره هستند. ويژگي جشنواره «نگاهي به زنان» نمايش فيلم هاي متنوعي است كه بسياري از آنان براي اولين بار به نمايش درمي آيند.
     فيلم هاي افتتاحيه اين جشنواره «الكتيبه» از تونس و به كارگرداني «نافل صاحب الطابع»، «ياسمين» از انگلستان و به كارگرداني «كني جلنان» و «ان گارد» از آلمان و به كارگرداني «آيشه پولات» است.
     از ديگر فيلم هاي ويژه اين دوره از جشنواره مي توان به فيلم «مراقب باش» به كارگرداني «گاستون بيرابن»، كارگردان آرژانتيني نام برد. اين فيلم به مشكلات دوران بعد از ديكتاتوري آرژانتين مي پردازد. همچنين در اين ميان مي توان از فيلم «La Casa de los Baby» به كارگرداني «جان سيلس»، كارگردان معروف و منتقد اجتماعي مكزيكي آمريكايي نام برد كه موضوع آن درباره گلايه هاي دختري لبناني از موضوع ازدواج اجباري دختران در اين كشور است.
     فيلم «مادرم آفريقا» كه كار جمعي چند زن آفريقايي است نيز از ديگر فيلم هاي برجسته اين دوره از جشنواره است. از ديگر فيلم هاي شركت كننده در اين دوره همچنين مي توان به فيلم «دختران داننج» از آمريكا و ويتنام و فيلم «تقاطع دروازه آبي» از تايوان اشاره كرد.
     در حاشيه اين جشنواره قرار است در برنامه اي با ارائه قطعه هاي نمايشي به موضوع خريد و فروش زنان در اروپا و روسپيگري اجباري پرداخته شود. جلسات بحث و گفتگو با شركت برخي از كارگردانان و فعالان امور زنان از ديگر برنامه هاي جنبي اين جشنواره است.      

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com