1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 650  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۲/۱۳۸۴  نوع : مصاحبه
 کد خبر : 138402130105  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۲۴:۵۳
    ۱۳۸۴/۰۲/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«سه تفنگدار» سينماي ايران در سايت

«منصور سپهرنيا» و «محمد متوسلاني» دو تن از قديمي ترين سينماگران ايران، مقيم آمريكا با حضور در سايت سينمايي سوره، با سايت به گفتگو نشستند و نظرات خود را درباره اين سايت بازگو كردند. گفتگوي ذيل حاصل نشستي بسيار صميمانه با ايشان است.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «منصور سپهرنيا» از قديمي ترين هنرمندان و بازيگران سينماي ايران است كه در 100 فيلم سينمايي به ايفاي نقش پرداخته است. «دختري از شيراز» (1333) و «حلقه هاي ازدواج» (1356) انبوهي از تجربه بازيگري اين پير كهنه بازيگر سينماي ايران را در برمي گيرد. وي تهيه كنندگي سه فيلم را نيز بر عهده داشته است.
     باور نمي كردم كه چنين حركت بزرگي صورت گرفته است، باعث خوشحالي من است كه در حضور شما اين سايت را ديدم. كاري بسيار عالي و مثمر ثمر است و بخصوص براي آيندگان خيلي مفيد و جالب توجه خواهد بود كه مثلاً ما در گذشته به همراه آقاي متوسلاني و گرشا و ديگر دوستان چه كاري براي پيدايش سينمايي ايران انجام داديم. براي من افتخار بزرگي است كه در جريان چنين حركت بزرگ فرهنگي و اطلاعاتي قرار گرفتم.
     «سپهرنيا» افزود: اين حركت شما باعث شد تا فكر كنم كه ايران هم مانند آمريكا كه پيشكسوتان و بنيانگذاران سينماي كمدي آن مثل، چارلي چاپلين، باستر كيتن و لنگدون را تقدير و تثبيت مي كند، روزي ما را هم به عنوان بانيان حركت پر دامنه سينماي ايران تثبيت كند و مردم همه تلاش كنندگان اين سينما را بشناسند.
     وي ادامه داد: اميدوارم همانطور كه امروز در آمريكا، كارهاي پيشينيان سينما به عنوان سينماي كلاسيك و با تعريف خاص در سينماهاي خاص به اكران درمي آيد؛ كارهاي ما هم در سينماي گذشته ايران هم شناخته شوند. من در حال حاضر با آنكه در آمريكا به همراه دوستانم آقايان «گرشا رئوفي» و «متوسلاني» زندگي مي كنيم هر زمان كه احساس مي كنيم با همه وجود به ايران مي آييم و به عنوان سه تفنگدار سينماي ايران خدمتگزار اين سينما و مردم خواهيم بود؛ شايد هم با 4 فرزند و 11 نوه ام به ايران آمدم و به اين سينما خدمت كردم.
     «سپهرنيا» در پايان گفت: اين سايت نشانه زندگي بزرگ فرهنگي ايرانيان و شناخته شدن آن در همه دنيا مي تواند باشد، دست همه شما درد نكند.

* * * * *


«محمد متوسلاني» متولد 1314 تهران دانش آموخته سينما از «دانشگاه كاليفرنيا» در «لس آنجلس» از سال 1342 با كارگرداني فيلم «ترس و تاريكي» به عنوان كارگردان كارش را آغاز كرد و سال 1384 فيلم آخرش «كمدي سرقت» را كارگرداني كرد.
     وي 38 فيلم سينمايي بازي كرد كه «طوفان در شهر ما» (1371) كار نخست اوست و «باني چاو» (1374) بازي آخرش به حساب مي آيد. «متوسلاني» به عنوان نويسنده 14 فيلمنامه را به نگارش درآورده است.
    سايت بسيار خوبي است و براي بار نخست است كه با اين كيفيت سايتي ايجاد مي شود؛ البته شايد برخي كاستي ها، متوجه امثال بنده باشد كه اشتباهات كوچكي در بيوگرافي ها  به چشم مي خورد و بايد اصلاح شود. بايد اطلاعات و داده هاي داخلي و خارجي را با دقت بيشتري وارد چنين سايت معتبري كرد و اشتباهات را به حداقل رساند.
    «متوسلاني» افزود: از پيدايش چنين سايتي واقعاً سر شوق آمده ام؛ بايد كوشش كنيم تا آنجا كه در توان داريم براي تكميل آن همكاري داشته باشيم از من تا همه دوستان ديگر مي خواهم اطلاعات سايت سينمايي سوره را تكميل كنند.
    وي ادامه داد: به لحاظ كيفيت كه سايت دارد. من معادلي به اين كيفيت، كمتر ديده ام، آلبوم عكس ها، تعداد هنرمندان و آرشيو خبر، در همين شكل، بسيار قابل توجه و عالي است؛ بايد همه همكاري كنند تا بهتر شود كه خواهد شد؛ چون اين سايت منشاء اطلاعات بسيار خوبي است.
    «متوسلاني» در مقام مقايسه با سايت هاي جهاني با سايت سينمايي سوره گفت: در آمريكا و كشورهاي با برنامه ديگر استوديوها، هنرمندان و تهيه كنندگان با همه توان با سايت هاي خاصي چون هاليوود همكاري دارند؛ اما در ايران به دلايلي كه جاي گفتن ندارد، عدم توجه ديده مي شود.
    با اين همه به راستي حركت پيدايش و تكميل چنين سايتي قابل تقدير فراروان است. بايد خود گردانندگان سايت امكاناتشان را وسعت بدهند و اگر كسي باشد كه پيگر منابع، اطلاعات و عكس ها به شكل خاص باشد مي توان اين سايت را برترين منبع اطلاعاتي در ايران ناميد. از همه گردانندگان سايت سپاسگزارم.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com