1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 477  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402130101  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۳۲:۱۵
    ۱۳۸۴/۰۲/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

امير سماواتي:

بسياري از تهيه كنندگان سينما در جا مي زنند

بسياري از سينماگران و تهيه كنندگان سينما مي خواهند خيلي سريع و ساده به نتيجه برسند يعني هميشه دنبال تجربه هاي انجام شده هستند و هيچ وقت خودشان دست به تجربه جديدي نمي زنند، اين افراد غالباً در سينما در جا زده اند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «امير سماواتي» تهيه كننده سينما با بيان اين مطلب گفت: به زعم من هر فيلمي بايد 10 سال از زمان خود، جلوتر باشد و با اين تعريف است كه سينما و هنر معنا مي شود اين كه ما يك فيلم قديمي را به خاطر فروش در گيشه دوباره بازسازي كنيم، فكر مي كنم كار بي فايده اي است.
     وي ادامه داد: البته گاهي اوقات مردم به لحاظ حس نوستالژيك دوست دارند كه يك فيلم قديمي را با دوباره سازي ببينند. اما با شرايط خودش نه اينكه تنها به خاطر موفقيت گيشه اين فيلم ها دوباره سازي شوند و كاملاً سطحي و سهل انگارانه دوباره سازي شوند. تصور من از سينما همان چيزي است كه به آن اشاره كردم. سينما بايد از مخاطبش جلوتر باشد.
     اين تهيه كننده سينما افزود: زماني دوباره سازي اين فيلم‌ها موفق خواهد بود كه چيزهايي به آن فيلم اضافه شود كه آن فيلم را جلوتر از زمان خود ببرد. «سماواتي» ادامه داد: برخي از سينماگران و تهيه كنندگان سينما مي خواهند خيلي سريع و ساده به نتيجه برسند. يعني هميشه دنبال تجربه هاي انجام شده هستند و هيچ وقت خودشان دست به تجربه جديدي نمي‌زنند.
     تهيه كننده فيلم «كافه ترانزيت» گفت: رسانه ها هم سطح ذائقه مردم را پايين آورده اند و همين امر باعث شده سينماگران هم تحت تأثير رسانه هاي ديگر قرار گيرند و توليدات ضعيفي داشته باشند، در نتيجه توليد هوشمندي در سينما نخواهيم داشت.
     وي در پايان خاطرنشان كرد: اگر سطح توقع تماشاگر بالا برود، قطعاً تماشاگران سينما هم از سينما متوقع مي شوند و توليدكنندگان هم مجبورند توقعات تماشاگران خود را برآورده كنند، عكس اين مسأله هم مي تواند رخ بدهد.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com