1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 541  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۲/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138402100108  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۰:۱۶
    ۱۳۸۴/۰۲/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

احمد ميرعلايي: نبايد اجازه داد سرمايه هاي سينما به سينماي مبتذل روي بياورند

نبايد اجازه داد كساني كه سرمايه هاي سينما محسوب مي شوند انرژي و فكر خود را در جهت ساخت فيلم هاي مبتذل و كم مايه استفاده كنند.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، احمد ميرعلايي، تهيه كننده سينما درباره گرايش برخي از فيلم ها به بازگشت سينماي «فيلمفارسي» با بيان اين مطلب تصريح كرد: مشكل اصلي، سياست گذاري ها در زمينه حمايت از فيلم هاي فرهنگي است تا زماني كه سياست گذاران از سينما و سينماگران فرهنگي حمايت لازم را نكنند اين گرايشات بيش از پيش در سينماي كشورمان مشاهده خواهد شد.
     وي با انتقاد از عملكرد برخي از تهيه كنندگان گفت: متأسفانه در سينماي كشورمان تهيه كننده با سرمايه دار هيچ تفاوتي ندارد. در حالي كه تهيه كنندگي يك نوع تخصص است. اما هر كس سرمايه دار است، نام خودش را تهيه كننده مي گذارد و نتيجه هم كاملاً مشخص است، سليقه آن فرد كه يك آدم سرمايه دار است نه يك آدم فرهنگي، در محصولي كه توليد شده كاملاً مشاهده مي شود. در نتيجه وضعيت فيلم ها همين مي شود كه ملاحظه مي كنيد. يعني فيلم هاي سطحي و مبتذل كه اصلاً با جريانات فرهنگي و اجتماعي كشور همسو نيست روي پرده مي روند.
     وي خاطرنشان كرد: اين افراد سرمايه دار كه به شكل مافيايي در سينماي ما فعاليت مي كنند با جذب افراد نخبه و روشنگر به مرور در سينماي فرهنگي نفوذ كرده و سينماي ما را بيمار مي كنند.
     اين تهيه كننده سينما با انتقاد از سياست گذاري ها در زمينه سينماي حمايتي گفت: سياست گذاران فرهنگي كشور نبايد اجازه دهند نيروهاي دلسوز و روشنگر سينما به دليل مشكلات اقتصادي جذب اين سينما شوند.
     وي با اشاره به كم كاري و خروج برخي از نيروهاي فرهنگي از سينماي كشورمان، اظهار داشت: نبايد اجازه داد كساني كه سرمايه هاي اين سينما محسوب مي شوند انرژي و فكر خود را در جهت ساخت فيلم هاي مبتذل و كم مايه استفاده كنند.
     «ميرعلايي» در پايان تصريح كرد: مادامي كه سياست گذاران فرهنگي در جهت حمايت از سينماي ارزشمند، حركت نكنند شاهد رشد و حركت سينماي سطحي و مبتذل خواهيم بود.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com