1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 547  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱/۱۳۸۴  نوع : خبر
 کد خبر : 138401150105  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۱۸:۴۷
    ۱۳۸۴/۰۱/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

همكاري سينماي روسيه با ايران

رئيس مجتمع بزرگ فيلمسازي فدراسيون روسيه با مجيد مجيدي ديدار كرد

رئيس مجتمع بزرگ فيلمسازي فدراسيون روسيه «موس فيلم» هشتم فروردين ماه در ديدار با مجيد مجيدي كارگردان برجسته ايراني خواستار همكاري ها و استفاده از ظرفيت هاي سينماي دو كشور شد.

      به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، كرين شاه نظروف ضمن تشريح جايگاه تاريخي مجتمع سينمايي «موس فيلم» در پيدايش و رشد و شكوفايي سينماي روسيه، گرد هم آوردن تمامي امكانات مورد نياز ساخت يك فيلم تا مرحله اكران، در اين مجتمع را از ويژگي هاي «موس فيلم» نام برد و اظهار كرد: در اين مجتمع آثار برجسته كارگردان هاي معروفي چون تاركوفسكي ساخته شده و معتبرترين و برجسته ترين استادان و فيلمسازان سينماي روسيه در اين مجتمع فعاليت داشته اند.
     وي بر همكاري سينمايي ايران و روسيه و استفاده سينماگران ايران از ظرفيت هاي گسترده و پيشرفته «موس فيلم» تأكيد كرد. مجيد مجيدي نيز در اين ديدار با تشريح وضعيت سينماي كشورمان و طرح هاي ارزشمندي چون ايجاد شهرك بزرگ سينمايي در ايران ابراز اميدواري كرد با انتقال تجربه بازديد از «موس فيلم» به سينماگران و متوليان سينماي كشور زمينه لازم براي همكاري فراهم شود.
     وي در ادامه امكان استفاده از ظرفيت هاي فني «موس فيلم»، ساخت مشترك فيلم سينمايي و امكان مشاركت روسيه در ساخت شهرك سينمايي ايران را سه حوزه قابل مطالعه در زمينه همكاري سينمايي دو كشور دانست.
     در ادامه اين ديدار مجيدي، در بازديد از بخش هاي مختلف مجتمع سينمايي «موس فيلم» با فناوري هاي جديد ساخت فيلم در روسيه آشنا شد. گفتني است، مجيد مجيدي براي برگزاري هفته فيلم جمهوري اسلامي ايران در مسكو و سن پترزبورگ به روسيه سفر كرد.
     هفته فيلم جمهوري اسلامي ايران به همت رايزني فرهنگي كشورمان در مسكو از ششم فروردين ماه به مدت يك هفته در روسيه برگزار شد.    

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com