1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 436  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱۲/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138312260105  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۵۰:۱۸
    ۱۳۸۳/۱۲/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

در نشست خبري فيلم سيماي زني در دور دست عنوان شد

علي مصفا: دوست دارم تماشاگر را غافلگير كنم

علي مصفا كارگردان سينما گفت: براي من خيلي مهم است تماشاگر را غافلگير كنم و زماني كه تماشاگر فكر كرده جواب خود را گرفته، احتمال ديگري را مطرح كنم‌. اصولاً غافلگيري تماشاگر را خيلي دوست دارم.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، علي مصفا در نشست خبري فيلم سيماي زني در دور دست با بيان مطلب بالا افزود: لايه اصلي فيلم هم كه تماشاگر را غافلگير مي‌كند در اصل همان لايه اي است كه قرار است براي تماشاگر كشش داستاني را در نگاه اول ايجاد كند، ولي لايه هاي ديگر قصه به قصد غافلگيري نوشته و ساخته نشده است.
     وي، درادامه درباره چگونگي شكل گيري داستان فيلم سيماي زني در دور دست گفت: در ابتدا براي يك كار كوتاه نوشته شده بود‌‏، بعد كه نتوانستم آن طرح را بسازم و قرار شد فيلم بلند بسازم، روي همين فيلمنامه كار كردم كه در نتيجه تبديل به «شب سفيد» شد. چند بار آن را بازنويسي كردم و در نهايت به همراه «صفي يزدانيان» نسخه نهايي «سيماي زني در دور دست» به نگارش در آمد.‏ اين اتفاقات هم در يك پروسه دو ساله اتفاق افتاد كه پس از آن سراغ «فارابي» رفتيم. ولي حاضر به حمايت نشد تا اين كه پس از صحبت با چند تهيه كننده فيلم را ‏آغاز كرديم.
     مصفا، در خصوص قابليت هاي فيلمنامه اوليه براي تبديل به فيلمنامه اي بلند عنوان كرد: ابتداي كار هميشه به اين مساله فكر مي كردم آيا درست است ايده يك فيلم كوتاه به فيلم بلند تبديل شود‌‏؟ اما وقتي كه شروع به كار كردم به اين نقطه رسيدم كه اصلا نمي توان آن را در يك كار كوتاه ارايه داد، اما گذشته از اين يكي از مشكلاتي كه هنگام نوشتن فيلمنامه داشتيم اين بود كه ماخذ زيادي در اختيار نداشيم‌‏ و خيلي از امكانات فيلم هاي ديگر كه به شخصيت ها كدهاي مربوطه را مي دهند‌‏، استفاده نكرديم. در نوشتن فيلمنامه هم چندان الگوي خاصي را در ذهن نداشتم كه بخواهم شبيه آن الگو كار كنم. به نظر من به طور ناخود‌‏آگاه انسان به سليقه ها و علايق خود مراجعت مي كند و نا آگاهانه از آن پيروي مي كند‌‏، مسلماً اگر آگاهانه بود اصلاً به سمت آن نمي رفتم.
     وي سپس فصل هايي از فيلم را تحت تأثير كارهاي مهرجويي دانست و گفت: مهرجويي شاخص ترين كارگرداني بوده كه با او كار كردم اما در خيلي جاها سعي كردم اين شائبه تشابه با فيلمي ديگر را در ذهن تماشاگر بوجود نياورم. به طور مثال دوست داشتم موهاي احمد(همايون ارشادي) كوتاه باشد به خاطر اين كه شبيه طعم گيلاس نشود و از اين كار صرف نظر كردم.
     كارگردان فيلم «سيماي زني در دور دست» در پايان درباره انتخاب «ليلا حاتمي» براي بازي در اين فيلم گفت: همان موقعي كه اين شخصيت نوشته شد به ايشان براي بازي فكر مي كردم، البته اين حضور به فيلم نيز كمك مي كرد. ولي انتخاب ايشان به اين دليل نبود كه تهيه كننده را براي توليد ترغيب كنيم.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com