1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 464  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۱۲/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138312040105  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۹:۵۰
    ۱۳۸۳/۱۲/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

موزه سينما فيلمنامه هاي «مصيبت ژاندارك»، «علف» و «ژنرال» را منتشر كرد

فيلم نامه هاى «مصيبت ژاندارك»، «علف» و «ژنرال» توسط موزه سينماى ايران و با همكارى انتشارات بنياد سينمايى فارابى منتشر شد.

     به گزارش سايت سينمايي سوره، «مصيبت ژاندارك» با ترجمه «عبدالله تربيت» منتشر شد كه مطالب آن با سرفصل هاى «شناسنامه فيلم»، «فيلمنامه» و «درباره كارل تئودور دراير» ارايه شده است. در اين فيلم «رنه ماريا فالكونتى»، «اوژن سيلون»، «آندره برلى»، «موريس شوتس»، «آنتونن آرتو»، «ميشل سيمون» و «الكساندر ميهالسكو» به نقش آفرينى پرداخته اند. اين فيلم سياه و سفيد و صامت در سال 1927 توسط «سوسسيته ژنرال دو فيلم» تهيه شده و «كارل تئودور دراير» آن را كارگردانى كرده است.
     مصيبت ژاندارك در پاريس و در110 دقيقه فيلمبردارى شده و نخستين نمايش عمومى آن، آوريل 1928 در كپنهاك بوده است. كتاب «علف» با سرفصل هاى «شناسنامه فيلم»، «فيلمنامه» و «درباره علف» ارايه شده است.
     از بازيگران اين فيلم مي توان «شودساك»، «كوپر»، «مارگريت هريسن» و «حيدرخان» را نام برد. اين فيلم سياه و سفيد و صامت در سال 1925توسط «ارنست. ب. شودساك» و «مريان. ك. كوپر» تهيه و كارگردانى شده است. فيلم «علف» در چهارمحال و بختيارى و در 70 دقيقه فيلمبردارى شده و نخستين نمايش عمومى آن، مارس 1925 در نيويورك بوده است. مطالب كتاب ژنرال ترجمه «سعيد خاموش» در بخش هاى «شناسنامه فيلم»، «فيلمنامه ژنرال»، «درباره ژنرال» و «درباره ويژگىهاى بيانى سينماى صامت» ارايه شده است. در اين فيلم «باستر كيتن»، «ماريون مك»، «گلن كوندر»، «جيم فارلى»، «فردريك وروم»، «چارلز اسميت»، «فرانك بارنر»، «جو كيتن»، «مايك دنلين» و «تام ناوم» به بازيگرى پرداخته اند. اين كتاب ها در شمارگان يك هزار نسخه و به همراه تصاويرى از صحنه هاى فيلم منتشر شده اند. اين فيلم سياه و سفيد و صامت در سال 1926توسط «يونايتد آرتيستس» تهيه شده و «باستر كيتن» و «كلايد بروكمن» آن را كارگردانى كرده اند. «ژنرال» درايالت آريگن، با هزينه 250 هزار دلار و در 74 دقيقه فيلمبردارى شده و نخستين نمايش عمومى آن، دسامبر 1926 در نيويورك بوده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com