1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 589  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311210005  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۷:۳۷
    ۱۳۸۳/۱۱/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

بخش جنبي جشنواره هم به پايان رسيد

جشن پاياني فيلم هاي بخش جنبي ايران با مشاركت 16 ارگان، نهاد، مؤسسه و اهدايي جوايزي به فيلم هاي اين بخش با مجري گري «داريوش كاردان» ساعت 30/10 روز چهارشنبه 21 بهمن ماه در محل سينما صحرا، سينماي مطبوعات برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، «عليرضا رضاداد» دبير جشنواره بيست و سوم بين المللي فيلم فجر درباره جشن پاياني فيلم هاي بخش جنبي گفت:
  به نظر من اين بخش، بخش اصلي جشنواره است و به دليل اشتباه نشدن با بخش اصلي جشنواره، اين عنوان را برگزيديم. چراكه اين جشنواره چه به لحاظ كيفيت و چه از منظر جوايز، سطح بسيار بالايي دارد. من و آقاي «صانعي» وقتي با اين حجم بالا از نهادها و مؤسسه هاي علاقمند روبرو شديم و نگران شديم كه چقدر بايد پاسخگو باشيم. ما استقبال مي كنيم كه پاسخگو باشيم، به همه نهادها و سازمان هايي كه در اين نوع كار حمايت و تلاش صادقانه دارند تبريك مي گويم؛ اما در اين راه شرطي وجود دارد.
    وي سپس متذكر شد: اجازه بدهيد كه مرحوم «ويگن» كه سي و چند سال در سينماي ما تلاش كرد و ديروز بعد از مدت ها بيماري دار فاني را وداع گفت ياد كنم و طلب مغفرت داشته باشم. ايشان از اقليت ها بودند و سي و چند سال با علاقه كار كردند و با بخش هاي مختلف سينماي ايران و فرهنگ كشور بسيار هماهنگ عمل مي كردند. پيش بيني تقدير از ايشان شده شود؛ اما حالشان اجازه نداد كه در قيد حياتشان تقدير شوند.
    وي ادامه داد: سينما در منظر نخست و اصلي خود، هنر است و برخواسته از دريافت و ايده ها و آرزوهاي يك ذهن، به نام كارگردان كه در محيط اجتماعي يا نويسنده با همان تفسير خلقي است كه رهبري مي شود و گروهي كار مي كنند. اين منظر اصلي سينما به مفهوم هنر است؛ اما امروز در جهاني زندگي مي كنيم كه مي دانيم اين هنر بسيار تأثيرگذار است و نبايد از آن غفلت كرد. توجه به سينما در حوزه هنر مهم است و در تجارت و اقتصاد جهاني و سرمايه گذاري به يك عامل تجاري تبديل شده است. سينما دچار تغييراتي شده و به خانه ها رفته است و اكنون به شكلي ديگر بعضي از طريق تلويزيون نيز در اختيار مخاطب قرار مي گيرد. چرخه عظيم اقتصادي در اين حوزه مدت هاست آغاز شده است. در كشور ما هم جدي تر به اين مقوله نگاه مي شود و دنباله رو جهان ما هم اين مسأله را دنبال مي كنيم.
    دبير جشنواره بيست و سوم تصريح كرد: لازمه تحقق جدي تر اين مطلب، مشاركت جدي تر سازمان ها و نهادهاست. تعدادي هم د رطول سال با ما در ارتباط هستند كه سازمان ها خودشان بنيانگذار و يا حامي فيلم باشند. در چند حوزه توفيقات بزرگي داشتيم مثل جشنواره پليس كه با مشاركت نيروي انتظامي جشنواره ي بزرگ و قابل تقديري برقرار شد كه كار شايسته اي بود. اميدوارم اين آيين جنبي به يك آيين اصلي و مهم تر بدل شود. نطفه كار در همين جا گذاشته شد تا بعد، انشاءالله نتيجه را ببينيم.
    رضا داد در خصوص نواقص و مشكلات سال گذشته جشنواره فيلم فجر گفت: شكالاتي كه در سال گذشته به ما وارد شد به لطف خدا، داوران امسال در ميان اهل فن و سينماي مطبوعات و منتقدان كه در سينما صحرا اسكان داشتند، قرار گرفتند و مستقيم با افكار حرفه اي تر از نزديك برخورد داشتند و كيفيت داوري هم بهتر شده است.
     وي در پايان افزود آمارها نشان مي دهد كه حدود 75 درصد از مردم كيفيت كارها را بالاتر مي دانند و اكنون اين كيفيت به 85 درصد رسيده است. بنابراين ارزش گذاري مردم در اين زمينه جدي تر شده است. اميدوارم اين شور و هيجان را بتوانيم در طول سال تسري بدهيم.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com