1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 618  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱۱/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138311150100  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۸:۴۹
    ۱۳۸۳/۱۱/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

«ماهي ها هم عاشق مي شوند» تجربه شيرين رفيعي از سينما

فيلم «ماهىها هم عاشق مىشوند» نخستين ساخته بلند على رفيعى که در سومين روز جشنواره فجر به نمايش درآمد عشق ، نفرت و ماندن را به تصوير کشيد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين فيلم با مضمونى اجتماعى، روايت آدم هاى ناهمگونى است که در شرايط متفاوت اجتماعى براى ماندن، عشق را دستمايه قرار دادند.
انسان هاى منتظر و زخم خورده از زمانه که براى بقا تلاش مىکنند و ديگرى که مهاجرت را عامل فترت مىداند، عشق از دست رفته را براى بازگشت به وطن بهانه قرار مىدهد.
     «عزيز» سالها در غربت بوده و براى تفکر و ايدئولوژى انقلابى خويش هزينه کرده و به جستجوى نگاه هاى منتظر در لابلاى وجدان خويش مى پردازد.
    هرچند تجربه نخست فيلم ساز در ارايه تصويرى بديع و بصرى از شخصيت ها با لکنت همراه است و از گذشته شخصيت هاى اصلى (عزيز و آتيه) و نوع رابطه آنها در ابتداى فيلم چيزى به مخاطب انتقال داده نمىشود، اما نوع روايت قصه و چينش شخصيت ها باورپذير است.
    دغدغه براى ماندن و انتظار براى ديگرى، جوانان عاشق و خسته از کار و انتخاب راهى يک شبه براى پيمودن راه صد ساله، عشق بهانه اى براى درآمد، و زندان مرحله اى براى خود باورى از جمله حرف هاى فيلم است.
     جهل آميخته با تصاوير و همنشينى چند زن براى ادامه بقا در رستوران آتيه و آمدن عزيز که مالک آنجا است به يکباره همه چيز را به هم مىريزد. به هرحال نخستين تجربه رفيعى در مقام کارگردان برغم کندى از فضاى تخت و قصه اى روان با پس زمينه ملودرام برخوردار است.
درفيلم «ماهى هم عاشق مى شوند» که پيشتر بهار خزر نام داشت، «رضا کيانيان»، «رويا نونهالى» و «گلشيفته فراهانى» نقش آفرينى کردند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com