1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 527  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310282001  ساعت مخابره خبر: ۰۸:۲۷:۳۳
    ۱۳۸۳/۱۰/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

بشارت منجي؛ روايت اسلام از زندگي مسيح (ع)

زندگي حضرت عيسي ابن مريم (ع) كه از نگاه اسلام در فيلم «بشارت منجي» به نويسندگي و كارگرداني «نادر طالب زاده» روايت مي شود ،در بخش مسابقه سينماي ايران قرار گرفت.

    در خلاصه اين فيلم آمده است: فلسطين، سال 29 ميلادي، در عصري كه جهان متمدن آن روزگار به صورت آوردگاه دو قدرت برتر ايران و روم درآمد، متحدان فلسطين، شامل جليل، سامريه و يهوديه، در حوزه استيلاي امپراطوري روم قرار دارند. انحطاط و تباهي بر تمام عرصه هاي فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي عبرانيان سايه افكن شده و در اين آشفته بازار، فساد سكه رايج است. چه در دربار هيرودس پادشاه دست نشانده روم و چه در تالارهاي معبد مجلل سليمان، «يحي ابن زكريا (ع)» پيامبر بني اسرائيل، برآشفته و خشمناك، نزديكي نزول قهر اللهي را به مردمان خبر مي دهد.
    در اين فيلم احمد سليمان نيا ايفا گر نقش حضرت مسيح (ع) است و در كنار او بازيگران ديگري چون سيروس اسنقي، احمد نجفي، فتحعلي اويسي، مينا باقري، و مرتضي ضرابي به ايفاي نقش پرداخته اند. موسيقي متن اين فيلم توسط لوريس چكناواريان ساخته شده و مرتضي ضرابي طراحي گريم اين پروژه را عهده دار بوده است.
    مهدي مختاري، بهروز شهامت به ترتيب به عنوان تدوينگر وصدا گذار با طالب زاده همكاري داشته اند.
    «نادر طالب زاد» درپروژه بشارت منجي علاوه بر كارگرداني به شكل مشترك همراه با «صادق ميانجي» فيلمبرداري اين پروژه را انجام داده است.
    اين كارگردان كه «بشارت منجي» اولين فيلم بلند داستاني وي محسوب مي شود متولد 1332 تهران است. «طالب زاده» فارغ التحصيل كارشناسي ادبيات انگليسي و كارشناسي ارشد كارگرداني سينما از دانشگاه كلمبيا آمريكاست. فعاليت خود را در عرصه فيلمسازي از سال 1348 با ساخت فيلم هاي مستند شروع كرد و با آغاز جنگ تحميلي در ستاد پشتيباني جنگ جهاد به ساخت مستند هاي جنگي پرداخت و پس از آن اين كار را در سيما و حوزه هنري ادامه داد. از جمله آثار او در اين عرصه مي توان به مجموعه هاي چون «واقعيت خوزستان»، «شوش، شهر شهيدان گمنام» ، «والعصر»، «فتح 1»، «فتح 2» ،«ظلمت در نيمروز» و ... اشاره كرد. وي مدتي در مركز اسلامي آموزش فيلمسازي علاوه بر تدريس، رياست آنجا را عهده دار بود و چندي پيش مدير تامين برنامه هاي خارجي سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com