1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 572  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310242000  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۱۸:۱۲
    ۱۳۸۳/۱۰/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

تقوايي با «تعزيه حر» در بخش خارج از مسابقه فيلم فجر

ناصر تقوايي، با يك مستند درباره تعزيه به نام «تمرين آخر تعزيه حر دلاور» در بخش خارج از مسابقه جشنواره فيلم فجر، حضور مي يابد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از ستاد خبري جشنواره فيلم فجر، تقوايي تعزيه را هنري سنتي، با بياني قوي و تأثيرگذار خواند و افزود: تعزيه فرم نمايشي است كه خيلي راحت و سريع با مخاطبان ارتباط برقرار مي كند.
    وي با اشاره به نزديك شدن جشنواره فيلم فجر و ماه محرم، ادامه داد: نمايش فيلم «تمرين آخر» در جشنواره فيلم فجر مي تواند در راستاي به رسميت شناختن سال تعزيه مؤثر باشد.
    «تمرين آخر تعزيه حر دلاور»، مبتني بر متن كلاسيك تعزيه حر دلاور، نوشته ميرعزاي كاشاني است كه در اوايل حكومت قاجار نوشته شده و از معتبرترين متون در ميان تعزيه نامه هاي چندگانه حر دلاور است.
    روايت اين تعزيه، برخلاف تعزيه هاي ديگر، كلاسيك نبوده و به شيوه اي كاملاً حماسي اجرا مي شود و به همين دليل در عمق اسطوره هاي كهن ايراني ريشه دارد.
    تقوايي كه در شهريورماه سال جاري، از سوي شوراي ارزشيابي هنرمندان كشور، لوح درجه يك هندي (معادل درجه دكترا) را براي يك عمر فعاليت هنري دريافت كرد، از نيمه دوم شهريور 1383، ساخت اين اثر مستند را آغاز كرد.
    وي از چهره هاي نام آشناي سينماي ايران در هر دو عرصه سينماي مستند و داستاني است كه در زمينه داستان نويسي و هنر عكاسي، حرف هايي براي گفتن داشته است. مستندهاي «باد جن» و «اربعين»، فيلم هاي كوتاه «كشتي يوناني» و «رهايي» و فيلم هاي سينمايي: «ناخدا خورشيد» و «كاغذ بي خط» و ...، از جمله تلاش هاي تصويري وي در عرصه هنرهاي تصويري متحرك است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com