1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 514  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310232012  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۴:۲۱
    ۱۳۸۳/۱۰/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

نقد و بررسي فيلم هاي «داگلاس سيرك» در سينما تك

در آخرين روز از مروري بر زندگي و آثار«داگلاس سيرك»، غلام عباس فاضلي منتقد و نويسنده سينمايي به معرفي، نقد و بررسي آثار اين هنرمند مي پردازد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي موزه  هنرهاي معاصر تهران، جلسه نقد و بررسي آثار داگلاس سيرك بعد از نمايش فيلم «ميان مرگ و زندگي» رأس ساعت 18 روز شنبه 26 دي در سالن سينما تك موزه هنرهاي معاصر تهران واقع در خيابان كارگر شمالي برگزار مي شود.
    داگلاس سيرك فيلمساز فقيد دانماركي متولد 1900 در «يوتلاند» با نام اصلي «دسته لي و سي يرك»، از نوجواني به آلمان مهاجرت كرد. وي بعد از تحصيل در دانشگاه هاي هامبورگ، كپنهاگ و مونيخ كار سينما را در استوديو «اوفا»ي برلين در مقام هنر پيشه، نويسنده، تهيه كننده و دستيار كارگردان آغاز كرد.
    داگلاس سيرك قبل از آن كه در سال 1944 به هوليوود برود بيش از 15 فيلم در آلمان مي سازد. او علاوه بر اين در كشورهاي مختلف نيز فيلم هايي ساخته است.
    دوران كار داگلاس سيرك در هاليوود از سال 1943 تا 1959 بيشتر در يونيورسال انجام مي گيرد. او در آمريكا بيش از 18 فيلم مي سازد كه بهترين آنها «زماني براي دوست داشتن و زماني براي مردن» بود. تا اين كه بالاخره در سال 1962 چشم از جهان فرو مي بندد.
    يادآوري مي شود، دوره نمايش فيلم هاي زمستان 83 در 3 بخش «يك فيلمساز يك نگاه (مروري بر آثار داگلاس سيرك)» «سينماي ايران» و «سينما جهان» از روز 5 دي ماه سال جاري آغاز و تا روز 22 اسفند ماه سال جاري ادامه دارد.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com