1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 557  تاريخ مخابره خبر:  ۲۲/۱۰/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138310222003  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۴۹:۵۸
    ۱۳۸۳/۱۰/۲۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

فرياد بلند نام «خليج فارس»

سرانجام فراخوان فهرست نويسي، مستندسازي و دسته بندي فيلم ها و برنامه هاي سينمايي و تلويزيوني توليد شده در ارتباط با «خليج فارس» اعلام شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با حمايت معاونت سينمايي، فهرست فيلم هاي خليج فارس  منتشر مي شود.
    برپايه اين گزارش، يك گروه پژوهشي سينمايي نسبت به فراخوان، فهرست نويسي، مستندسازي و دسته بندي فيلم ها و برنامه هاي سينمايي و تلويزيوني توليد شده مرتبط با خليج فارس اقدام كرده و از حمايت و پشتيباني معاونت امور سينمايي نيز برخوردار است.
    اين حركت در ادامه برخي حركات مشكوك و با مقاصد خاص پيرامون تغيير نام «خليج فارس» و جايگزين كردن برخي اسامي جعلي، خود ساخته و بدون پايه و سند تاريخي، گروه پژوهشي سينمايي اقدام به يك فراخوان عمومي براي اين مهم كرده است.
    براساس فراخوان اعلام شده، اين آثار مي توانند به صورت فيلم بلند يا كوتاه سينمايي و برنامه ها و مجموعه هاي تلويزيوني سياه وسفيد و يا رنگي به زبان فارسي و غير فارسي توليد شده در ايران و خارج از ايران باشند. اين فراخوان شامل كليه آثاري است كه به صورت مستقيم يا غيرمستقيم، اثر و نشاني از سواحل، جزاير و بنادر در خليج فارس و فرهنگ و زندگي و فعاليت روزمره مردم در آن وجود داشته باشد.
    بنابر اين گزارش، از تمامي افراد حقيقي و حقوقي كه به چنين آثاري دسترسي دارند درخواست مي شود تا اطلاعات مربوط به فيلم، شامل: عنوان فيلم، كارگردان، تهيه كننده، كشور سازنده، اندازه فيلم (8،16،35، ويديو)  زمان فيلم به همراه خلاصه فيلم به شكل مختصر و 10 كلمه كليدي درباره فيلم و همچنين نشاني اي از محل نگهداري نسخه اي از فيلم يادشده (براي پيگيري و دسترسي هاي بعدي) را به آدرس: تهران - صندوق پستي 1771 - 11365 و يا به شماره نمابر 38512744 - 21 - 0098 ارسال كنند.
    گفتني است، در پي درخواست يادشده از معاونت امور سينمايي جهت همكاري با هماهنگي به عمل آمده مقرر شد؛ پس از جمع آوري و تنظيم فهرست يادشده، از سوي جشنواره بين المللي فيلم فجر نسبت به چاپ و انتشار مجموعه فهرست مذكور اقدام شود. اضافه مي شود: اين فهرست مي تواند به عنوان مبناي مناسبي براي مطالعات متنوع و برنامه ريزي و برگزاري جشنواره هاي موضوعي درخصوص خليج فارس قرارگيرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com