1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 555  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۹/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138309080105  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۰۷:۰۷
    ۱۳۸۳/۰۹/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

مرورى بر جشنواره بين المللى فيلم رشد در يزد

سى و چهارمين جشنواره بين المللى فيلم رشد با همه فراز و فرودها جمعه شب با برپايى آيين اختتاميه و معرفى آثار برتر در يزد به پايان رسيد.

    جشنواره اى که همه ساله با هدف معرفى سينما بعنوان يکى از بزرگترين و مؤثرترين ابزارهاى آموزشى و فرهنگ سازى برگزار مىگردد. امسال، سى و چهارمين سالى بود که برگزارکنندگان آن جشنواره بر آرمان هاى متعالى خود استوار و مصصم بوده و البته هستند. جشنواره امسال با استقبالى غير قابل پيش بينى از سوى مردم و بويژه دانش آموزان روبرو شد بطورى که مسئولان برگزارکننده را واداشت تا سانس هاى اضافى براى نمايش فيلم ها منظور کنند. امسال۱۳۴ فيلم از ۱۹ کشور جهان در اين آيين هنرى حضور داشتند که از لحاظ تعداد فيلم ها و همچنين تعداد کشورهاى شرکت کننده نسبت به دوره هاى قبل، بىسابقه بود. شهر يزد هم ميزبان شايسته اى براى اين رقابت هنرى بود، رقابتى که ۱۶ فيلم از مجموع فيلم هاى شرکت کننده در آن متعلق به دانش آموزان بود. حالا ديگر "چشم ها را نبايد شست" زيرا همين طور هم براى ديدن عالي است ، حالا ديگر مىتوانيم به خود بباليم که يزد از اين ميزبانى ارزشمند، سربلند، بيرون آمد. رييس ستاد جشنواره ياد شده ، استقبال مردم از فيلم هاى اکران شده را بيش از حد انتظار دانست و گفت: گنجايش سالن ها جوابگوى علاقمندان نبود. احمد شهسوارى گفت: خوشبختانه، سمت و سوى فيلم ها بر مبناى معيارهاى علمى و تربيتى بود که اين از نکات مثبت جشنواره بود. رييس سازمان آموزش و پرورش يزد اظهار داشت: مردم شهر يزد، تا حدودى کمتر با مقوله سينما آشنايى داشتند اما برپايى اين جشنواره موجب آشتى دوباره مردم با سينما شد. «لري زتلين» يكي از داوران بخش مستند جشنواره از کشور استراليا که به گفته خودش براى دومين بار است که به ايران مىآيد گفت: فستيوال جالبى بود و سطح بالاى فيلم ها هم غير قابل انتظار. وى تصريح کرد: فيلم هاى ايرانى، حاوى پيام ها و داستان هايى هستند که مورد توجه و علاقه سينماى غرب است و اين نشانه خوبى است. « ورا ولاجيس» از ديگر داوران خارجى اين جشنواره هم معتقد است: کشورهايى را ديده ام که سودآورى در همه حوزه ها در آن حرف اول را مىزند اما در ايران اين طور نيست. وى افزود: در ايران و بويژه در اين جشنواره، معيارهاى زيادى از نوآورى به چشم خورد. وى از ايرانىها و بويژه يزدىهاى ميزبان اين جشنواره، بعنوان مردمانى خونگرم و مهربان ياد کرد و خواستار برپايى اين جشنواره در سال هاى بعد در ديگر شهرهاى ايران شد. يک فيلمساز ايرانى نيز با ابراز رضايت از نحوه برپايى جشنواره، خاطر نشان کرد: هدف اين جشنواره بار علمى و آموزشى در زمينه علوم انسانى است. رضا دريانوش تأکيد کرد: برپايى تورهايى که مسئولان يزد آن را در حاشيه اين جشنواره ترتيب داده بودند ما را بيشتر با فرهنگ و نقاط ديدنى شهر آشنا کرد. کارگردان يکى از فيلم هاى به نمايش در آمده هم گفت: اگر مردم از بعضى فيلم ها استقبال نمىکنند به خاطر ضعف فيلم و کارگردانى آن است. اصغر فرهادى يادآور شد: سعى من بر اين است که فيلم هايى بسازم که هم کارشناسان را جذب کند و هم مخاطبان عادى را. نيما تارخ، فيلمساز، نحوه برپايى جشنواره را توصيف كرد و گفت: با وجود آنكه اين جشنواره، آموزشي است اما استقبال خردسالان از آن جالب توجه است.
        خسرو معصومي از كارگردانان بنام سينماي ايران كه با يكي از فيلم هايش در اين جشنواره حضور يافته، برپايي چنين جشنواره هايي در شهرستانها را موجب علاقمندي بيشتر مردم به سينما توصيف كرد. وي افزود: اين جشنواره، يك جشنواره تكنيكي و تخصصي است و فيلم هاي آن هم به صورت تخصصي انتخاب مي شوند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com