1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 565  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۸/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138308252005  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۲۶:۲۹
    ۱۳۸۳/۰۸/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

مينو فرشچي:

سينماي پليسي نداريم

سينماي پليسي در ايران هنوز در اول راه است و به جرات مي توانم بگويم كه ما سينماي پليسي نداريم.

    مينو فرشچي، فيلمنامه نويس و بازيگر سينما در آستانه برگزاري جشنواره فيلم پليس ضمن تأكيد بر ضرورت و كاركرد اين حركت فرهنگي در بدنه سينماي ملي با بيان اين مطلب افزود: در سال هاي قبل از انقلاب هم به سبك سينماي پليسي اهميت داده نمي شد.
    وي ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخير با توجه به فيلمنامه هاي خوب و اهتمام به اين موضوع، شاهد توليد فيلم هاي پليسي خوبي هستيم كه اميدواريم اين روند ادامه پيدا كند. به گفته وي، شخصيت هاي فيلم هاي پليسي بايد ايراني و بومي باشند و از روي فيلم هاي پليس غرب الگو برداري نشده باشد.
    اين فيلمنامه نويس سينما و تلويزيون با بيان اينكه نقش تلويزيون در توليد و پخش مجموعه ها و فيلم هاي پليسي بسيار مهم است، عنوان كرد: از زماني كه فيلمسازان و برنامه سازان تلويزيون با مشاوره نيروي انتظامي و كارشناسان خوب، دست به توليد انيميشن، فيلم كوتاه و مجموعه هاي تلويزيوني زده اند شاهد موفقيت چشمگيري در اين حوزه هستيم.
    وي اضافه كرد: بايد براي ساخت مجموعه ها و فيلم هاي پليسي جايگاه و نقش پليس را به صورت انساني در نظر بگيريم نه شخصيت هاي آرماني و شعاري.
    وي گفت: در آثار غربي، همواره، بهترين و محبوب ترين هنر پيش ها و بازيگران سينما در نقش پليس ظاهر مي شوند، اين موضوع، باعث جذابيت مضاعف اثر مي شود.
    مينو فرشچي با اشاره به حساسيت و اهميت نقش پليس در جامعه يادآور شد: با نقش پيچيده و مهمي كه پليس در ايجاد نظم و امنيت اجتماعي دارد شايسته است نتايج كارهاي اين قشر بر پرده سينما ديده شود.
    وي افزود: متأسفانه، تاكنون به نقش پليس در سينماي ايران توجه نشده است و تا حدودي پليس تحت الشعاع توجه سينما به آثار دفاع مقدس قرار گرفت.
    او در ادامه بيان كرد: جشنواره فيلم پليس ضرورتي است كه جاي خالي آن حس مي شد و اين حركت باعث مي شود تا فيلمسازان و سريال سازان كشور به ساخت آثار پليسي توجه كنند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com