1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 527  تاريخ مخابره خبر:  ۱۲/۷/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138307132001  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۲:۲۹
    ۱۳۸۳/۰۷/۱۲                              تاريخ نشر خبر :  
 

علي معلم:

ژاپن مي خواهد، رهبري سينماي آسيا را برعهده بگيرد

اواخر شهريورماه تا اوايل مهرماه «چهل و نهمين دوره جشنواره آسيا پاسيفيك» در ژاپن برگزار شد. ايران با سه فيلم «دوئل» «او» و «گاوخوني» در اين جشنواره حضور داشت.

    علي معلم منتقد و تهيه كننده گاوخوني كه دراين جشنواره شركت كرده، گفت: ايران به عنوان يك كشور مهم در صنعت فيلم آسيا، نقش مهمي در اين جشنواره نداشت، در حاليكه امسال از ايران فيلم هاي مهمي شركت كرده بودند.
    وي گفت: امسال داوران جشنواره ژاپني - تايواني - كره اي بودند و هر چه خواستند به هموطنانشان جايزه دادند. در حقيقت اين جشنواره مي توانست، زمينه ساز بروز فيلم هاي مشترك باشد. درحاليكه متأسفانه كشورهاي مختلفي كه عضو اين اتحاديه چهل و نه دوره برگزار شده و از وصاياي كوروساوا پايه گذار اين جشنواره است، خيلي زياد جدي گرفته نشد و به نظرم اين جشنواره نيازمند يك تجديد نظر اساسي است.
    تهيه كننده «گاوخوني» تأكيد كرد: ژاپن به عنوان كشوري كه توانسته خودش را در جايگاه سوم، عرصه ي توليد فيلم در جهان برساند، مايل است رهبري سينماي آسيا را برعهده بگيرد.
    وي به پيشنهاد ژاپني ها دراين جشنواره، اشاره كرد و گفت: آنها مطرح كردند، اين جشنواره در كنار جشنواره «توكيو» به عنوان يك رويداد سالانه برگزار شود. البته اين پيشنهاد با مخالفت بقيه ي كشورها روبرو شد و قرار شد سال بعد كه جشنواره در مالزي برگزار مي شود، تصميم قطعي گرفته شود.
    علي معلم افزود: ژاپن مي خواهد نقش مهمتري را در سينماي آسيا و اقيانوسيه بازي كند. اما كشور ما علي رغم اينكه در مجموعه ي كشورهاي آسيا و اقيانوسيه از لحاظ ارزش هاي هنري از جايگاه بالاتري برخوردار است و در جهان شناخته شده تر است، به اين موضوع توجه نمي كند.
    وي به دليل عدم توجه ايران  به حضور بين المللي سينما اشاره كرد و گفت: نيروي محدودي براي عرضه و پخش سينماي ايران در جهان داريم و درعين حال بنياد سينماي فارابي به خاطر محدوديت هاي بودجه اي كه دارد، نمي تواند مناسبتي داشته باشد.
    بنابراين بايد يك تجديد نظر اساسي در زمينه ي تقويت بخش بين المللي و بالا بردن كيفيت حضور فيلم هاي ايراني در فستيوال جهاني صورت گيرد و بودجه اي اختصاص داده شود.
    علي معلم معتقد است، ضعف هاي بخش مديريتي و محدوديت ها كه باعث شده در  جريان بين المللي تا محدوده كرج! بيشتر فكر نكنيم، باعث اين نوع حضور سينما ايران در دنيا شده است.
    در حاليكه از مالزي 200 نفر در جشنواره آسيا پاسيفيك حضور داشتند، از ايران تنها 4 نفر شركت كردند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com