1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 571  تاريخ مخابره خبر:  ۱/۶/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138306012006  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۰:۵۰
    ۱۳۸۳/۰۶/۰۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

كارگردان فيلم «فراري» در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس:

تسهيلات سينمايي عادلانه توزيع نمي‌شود

خبرگزاري فارس: كارگردان سينماي كشور تصريح كرد: وزارت ارشاد، تسهيلات سينمايي را به طور عادلانه توزيع نمي‌كند و در اين زمينه از نگاه عدالت‌خواهانه فاصله گرفته است.

    رضا جعفري در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس گفت: من از سال 1373 كه فيلم «منطقه ممنوع» را نوشتم، فيلمنامه‌هاي ديگري را هم در ژانرهاي مختلف داشتم كه همه ردّ شدند و اين در حالي بود كه فيلم منطقه ممنوع كانديداي بهترين كارگرداني شد و جزو ده فيلم پرفروش سال هم بود.
    وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ما كه آيا به ردّ شدن فيلمنامه‌هاي خود اعتراض مي‌كرديد يا خير پاسخ گفت: البته من اعتراض مي‌كردم، ولي نمي‌خواستم اين اعتراض‌ها به رسانه‌ها كشيده شود، چراكه فكر مي‌كردم بدون كشيده شدن بحث‌ها به مطبوعات هم، مسوولان معاونت سينمايي رسيدگي مي‌كنند و جواب مرا مي‌دهند، اما آنها رسماً دلايل مخالفت خود را اعلام نمي‌كردند و آن قدر پاسخگويي به اين اعتراض‌ها را طولاني مي‌كردند كه ما مطمئن مي‌شديم قرار نيست اين فيلم ساخته شود.
    جعفري ادامه داد: تا قبل از سال 76، چندين فيلمنامه در ژانر دفاع مقدس نوشتم كه آقاي داد با ساخته شدن آنها مخالفت كرد.
    وي درباره اكران «فراري» گفت: شروع توليد اين فيلم در سال 1379 بود و ارشاد معتقد بود كه براي اكران بايد دو يا سه صحنه از آن حذف شود، ولي ما استدلال داشتيم كه اين صحنه‌ها بايد بماند. اما در نهايت براي بازگشت سرمايه فيلم كه 4 سال معطل مانده بود، ناچار شديم بنا بر نظر ارشاد صحنه‌هايي از فيلم را حذف كنيم تا پروانه نمايش صادر شود.
    جعفري با اشاره به اين كه هيچ گروه سينمايي به اكران فراري اختصاص نيافته گفت: اين فيلم در تعدادي از سينماهاي آزاد اكران شده كه قيمت بليت اين سينماها هم معمولاً كمتر از سينماهايي است كه در يك گروه سينمايي قرار مي‌گيرند. از طرف ديگر تنها 4 روز قبل از اكران به ما اطلاع دادند كه فيلم اكران مي‌شود و ما فرصت كافي براي تبليغات فيلم نداشتيم.
    وي گفت: معتقدم فيلم جذابيت‌هايي براي مخاطب دارد ولي مردم هنوز از اين جذابيت‌ها مطلع نشده‌اند.
    جعفري گفت: چندي پيش مشغول بازنويسي فيلمنامه‌اي در ژانر دفاع مقدس بودم كه به دليل گرفتاري‌هاي اكران فراري، اين بازنويسي فعلاً متوقف مانده است.
    گفتني است فراري كه در آن بازيگراني چون سياوش تهمورث و ميترا حجار ايفاي نقش مي‌كنند، به موضوع دختران فراري مي‌پردازد و درباره معلم جواني است كه دخترش فرار مي‌كند و به تهران مي‌آيد. حضور اين معلم در تهران، ماجراهاي بعدي فيلم را رقم مي‌زند كه باعث مي‌شود خود اين معلم هم به نوعي فراري باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com