1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 522  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305252009  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۷:۱۰
    ۱۳۸۳/۰۵/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

“اعتراض به روند موجود در خانه سينما”

دلايل تحريم جشن “خانه‌ي سينما” توسط “احمدرضا درويش”

پيرو ارسال خبر تحريم جشن “خانه سينما” از سوي احمدرضا درويش توسط ايسنا، روابط عمومي موسسه فرهنگ تماشا، دلايل اين اقدام از سوي اين كارگردان سينماي ايران را در اختيار خبرگزاري دانشجويان ايران، قرار داد.

    به گزارش ايسنا، در اين نامه آمده است: بي شك خانه سينما به عنوان تشكلي مركب از جامعه اصناف سينمايي كشور، مي‌تواند به عنوان يكي از اركان مهم و اثر گذار در توسعه و پيشرفت سينماي محلي محسوب شود. فرآيند كليه فعاليت‌ها از سوي هنرمندان، اصناف، بخش خصوصي و مديريت دولتي، به توليد فيلم‌هايي مي‌انجامد كه بعنوان دست آوردي جمعي به معرض نمايش در ‌مي‌آيد. اصلي ترين وظيفه‌ي سياست گذاران در عرصه سينماي كشور و به خصوص نهادهاي صنفي، بررسي و دقت نظر در كميت و كييت آثار و تجربه‌هاي به دست آمده از توليدات است كه به مدد آن مي‌توان نسبت به آسيب شناسي وضع موجود و طراحي برنامه‌هاي صحيح براي آينده اميدوار بود. تجربه‌هاي به دست آمده از توليد فيلم سينمايي “دوئل” بعنوان يكي از دهها فيلم توليد شده در ساليان اخير نيز حاصل ظرفيت‌هاي بالقوه در نيروهاي انساني خلاق در عرصه‌هاي فكري، هنري، فني و مديريتي سينماي كشور است.
    سازندگان فيلم “دوئل” از بدو تصميم گيري براي ساخت اين فيلم بروز برخي كوته نظري‌ها و پندارهاي غلط در مرحله نمايش “دوئل” را پيش بيني مي‌كردند كه نشانه‌هاي آن در جشنواره فيلم فجر و پس از آن، از سوي نهاد صنفي سينما (خانه سينما) ديده شد!
    يكي از دلايل پرهيز از درج اخبار فيلم دوئل در مرحله توليد، ناشي از وجود همين نشانه‌هاي ناصواب بود كه در صورت عدم پيشگيري شايد فيلم دوئل در مرحله توليد نيز همانند مرحله نمايش،‌دستخوش مشكلات فراوان مي‌گرديد.به گزارش ايسنا اين نامه مي‌افزايد: سازندگان فيلم “دوئل” با تكيه بر توانمندي سينماگران تلاشگر و ظرفيت‌هاي بالقوه در كشور و تاكيد بر مولفه‌هاي فعاليت فرهنگي، و اتكاي كامل به ساز و كار بخش خصوصي، امكان جذب سرمايه‌اي قبال ملاحظه را در بدنه سينماي ايران فراهم آوردند كه منجر به ظهور تجربه‌هاي فراوان در عرصه‌هاي مختلف فكري و تخصصي سينما و نيز ايجاد اشتغال و تجربه اندوزي در حوزه مديريت پروژه‌اي ملي با موضوع دفاع مقدس گرديد. گرچه سازندگان فيلم “دوئل” در طول سه سال مبارزه با مشكلات و عبور از سنگلاخهاي فراوان و بي بهره از ذره‌اي همدلي از سوي نهادهاي صنفي و مسئول، (اتحاديه تهيه كنندگان و توزيع فيلم ايران، كانون كارگردانان و خانه سينما) همچنان بر هدف اوليه خود پايبند هستند، لاكن معتقدند كه نهادهاي صنفي علاوه بر وظايف روز مره اعم از مشكلات معيشتي اعضا، بيمه، مسكن و ... كه سالهاست با آن دست در گريبانند! تكاليف ديگري را نيز بر عهده دارند.
    به گزارش ايسنا اين نامه مي‌افزايد:سازندگان فيلم دوئل، پيشاپيش ضمن عرض تبريك به مناسب فرا رسيدن روز ملي سينما به همه همكاران و اعضا محترم خانه سينما، با هدف صيانت از تلاش هنرمندان و دست اندر كاران فيلم “دوئل” و اعتراض به روند موجود در خانه سينما، علي رغم ميل باطني از حضور در جشن خانه سينما منصرف گرديدند.
از آنجا كه خانه سينما با انتقادات فراواني از سوي اعضا در درون و چالشهاي بيشمار از بيرون روبروست به منظور ممانعت از هر گونه سو استفاده، ذكر توضيحات بيشتر را به زمان مقتضي موكول مي‌نماييم.
انتهای پیام /

 
   
  رويدادهاي مرتبط بااين  خبر  :
  • احمدرضا درويش جشن خانه سينما را تحريم كرد.
  •  
        خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
      كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
    Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
    توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com