1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 645  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305242004  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۱:۰۷
    ۱۳۸۳/۰۵/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

آفريده: «بجز توليد به نمايش هم فكر خواهيم كرد.»

اميريوسفي: «خواب تلخ مي تواند فروش موفقي داشته باشد.»

مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي از تلاش هاي اين سازمان براي نمايش فيلم هاي متفاوت و غيرمتعارف در ايران خبر داد.

    محمد آفريده در گفت و گو با ايسنا با اشاره به استقبال از فيلم «خواب تلخ» در ايران و خارج از كشور تصريح كرد: «قصد داريم در كنار توليد اين آثار، فعاليت هاي خود را بر روي نمايش آثار متفاوت و غيرمتعارف، متمركز كنيم.
    براي همين از حدود دو سال پيش با توجه به نياز به يك نوع سينماي غيرمتعارف و متفاوت كه ممكن است مخاطبان عام داشته باشد، توليد اين گونه از فيلم ها را شروع كرديم.»
    آفريده ادامه داد: «توليد فيلم هايي چون «خواب تلخ»، «او» و «شكوفه هاي سنگي» از جمله اين آثار بود و حتي در آن زمان، در مذاكراتي كه با رزاق كريمي رييس انجمن تهيه كنندگان سينماي مستند داشتيم به موضوع نمايش اين فيلم ها فكر شده و حتي در اين زمينه چند سينما انتخاب شده بود. با به وجود آمدن موضوع گروه اكران فيلم هاي خاص، وقتي ديديم جايي ديگر، اين كار را انجام مي دهد خود به خود كنار كشيديم. ولي در طول اين سال ها، با وجود وعده هاي فراوان در عرصه نمايش فيلم هاي غيرمتعارف، متأسفانه اقدامات انجام شده بسيار كند بوده و جواب نداده است و ما تصميم گرفته ايم خود، قدمي جلوتر بگذاريم.»
    در ادامه گفت: «بايد جسارت و ريسك را بالاتر ببريم چون جريان سينماي متفاوت و غيرمتعارف چه بخواهيم و چه نخواهيم، حوزه هاي ديگر را تحت تأثير قرار داده است.»
سرپرست انجمن سينماي جوانان با اشاره به وجود شش، هفت سالن سينما متعلق به اين انجمن در شهرستان ها، از بهره برداري اين سالن ها در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: «ما اين سالن ها را براي نمايش فيلم هاي خاص و متفاوت ساماندهي خواهيم كرد.»
    آفريده همچنين نمايش 10 فيلم مستند سينمايي برجسته دنيا را از ديگر برنامه هاي نمايش آثار متفاوت و غيرمتعارف عنوان كرد.
    در همين زمينه محسن اميريوسفي كارگردان فيلم «خواب تلخ» نيز از مسئولان سينمايي كشور خواست تا شرايط مناسب را براي نمايش آثار متفاوت و غيرمتعارف در سينماهاي كشور فراهم كنند.
    اين كارگردان گفت: «خوشبختانه برگزاري نمايش خصوصي فيلم در روز چهارشنبه و استقبال از خواب تلخ نشان داد كه اين فيلم، فيلمي خسته كننده و با مخاطب خاص نيست و قابليت جذب مخاطبان عام سينما را دارد و اگرچه براي گيشه ساخته نشده ولي داراي قابليت هايي است كه مي تواند فروش خوبي داشته باشد.
    كارگردان فيلم «خواب تلخ» با اشاره به وعده هاي داده شده در زمينه نمايش فيلم هاي خاص و متفاوت گفت: «من فارغ از اين وعده ها، به طور جدي به دنبال اكران اين فيلم در سالن هاي سينما حتي در يك سالن هستم.»
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com