1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 625  تاريخ مخابره خبر:  ۱۷/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305172003  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۳:۲۹
    ۱۳۸۳/۰۵/۱۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

عليرضا داودنژاد:

چرا قادربه كنترل نمايش‌ غيرقانوني فيلمهايمان نيستيم...اين شبكه‌ها را كي تاسيس مي‌كند... اينها همه‌جا نفوذ دارند...تشكيلات واقعي صنفي نداريم...

عليرضا داودنژاد معتقد است: به نظر مي‌رسد، همچنان سينماي ايران، از لحاظ توليد و نمايش در داخل و خارج از كشور فاقد هرگونه نظارت و كنترل صنفي است و يكسري دست‌هاي پنهاني مشغول هستند تا هستي و دار و ندار ما را تاراج كند و صداي ما هم به هيچ جا نمي‌رسد.

    اين كارگردان در اعتراض به نمايش غيرقانوني فيلم‌هايش از شبكه‌هاي فارسي زبان خارج از كشور به خبرنگار هنري ايسنا گفت: بنده بعد از 33 سال كارگرداني و 28 سال تهيه كنندگي در سينما هيچ گونه كنترلي روي كپي فيلم‌ها و گردش، فروش و نمايش آنها ندارم و عوارضش اين است كه گرفتار انواع مضيقه‌ها و تنگناهاي مالي مي‌شوم و بعد به خاطر همين، بايد دارايي‌هايم را به حراج بگذارم.
    وي افزود: با يك سري تصميم‌گيري‌هاي موضعي و صنفي اداري شرايطي پيش مي‌آيد كه بخشي از ظرفيت‌هاي نمايشي و مدت اكران مهم‌ترين فيلمهاي ارزشمند و مورد علاقه مردم در اكران گرفته شده و صاحبان اين فيلم‌ها براي جبران اين صدمه مجبور مي‌شوند امتيازهايي به همان نهادها و بنيادهايي كه به طور مستقيم و غيرمستقيم در اين نوع تصميم‌گيري‌ها دست دارند واگذار كنند و در نتيجه ما نمي‌توانيم در يك شرايط طبيعي و منطقي به فعاليت و كار خود ادامه دهيم.
    وي تأكيد كرد: انواع نمايش‌هاي غيرقانوني در داخل و خارج كشور وجود داشته و دارد و ما قادر نيستيم كه اينها را يك جا محاسبه و كنترل كنيم و به حقوق خود برسيم. اخيراً هم يكسري از شبكه‌هاي فارسي زبان كه از برنامه‌ها و نمايندگي‌هايي كه در داخل كشور دارند معلوم مي‌شود كه مراوداتي با اينها دارند شروع به پخش فيلم‌هاي ما كرده‌اند بدون اينكه هيچ گونه راه حلي داشته باشيم تا بتوانيم جلوگيري كنيم و به حقوق خودمان برسيم.
    داوودنژاد با بيان اينكه فيلم‌هاي مصائب شيرين، بچه‌هاي بد، جايزه و نازنين بارها از اين شبكه‌ها پخش شده است تصريح كرد: اين شبكه‌ها را كي تاسيس مي‌كند و چه مناسباتي با داخل دارند، اينها از فيلم‌هاي ما براي يك گردش عظيم مالي استفاده مي‌كنند و مشخص نيست كه چگونه همه جا نفوذ داشته و دست دارند.
    وي افزود: اينها يك سيستم پيچيده مخوف هستند كه به همه منابع دسترسي دارند و مي‌توانند همه چيز را به تاراج ببرند و به هيچ شكلي هم پاسخگو نيستند.
    اين تهيه كننده سينما به رسميت پذيرفتن تشكيلات صنفي را اولين قدم مقابله با اين وضعيت دانست و به ايسنا گفت: بايد تشكيلات صنفي بطور واقعي بوجود بيايد البته با تعاريفي كه صنف دارد و با نظارت‌ها و كنترل‌هايي كه حق دارد بكند و مجاري قانوني كه بايد به آن دسترسي داشته باشد و محاكمي كه بتوانند به دعاوي رسيدگي كنند.
    وي افزود: ما هنوز در طول اين 25 سال نتوانستيم اين وضعيت را بوجود بياوريم و در واقع اين يك مجموعه بزرگي از معضلات و موضوعات است كه بدون داشتن تشكيلات واقعي صنفي قادر به حل آن نخواهيم بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com