1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 717  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305152002  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۵:۳۵
    ۱۳۸۳/۰۵/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

«ميهماني مامان درباغ فردوس»

افتتاح سالن سينماي موزه‌ي سينما

سالن سينماي موزه سينما، واقع در عمارت باغ فردوس، شب گذشته با حضور جمعي از مسئولين و هنرمندان گشايش يافت.

    به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، جعفر صانعي مقدم، مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي طي سخناني خبر از تشكيل كميته‌اي راهبردي براي رفع مشكلات ساخت سالن داد و گفت: تمام تلاش ما براي برگزاري اين افتتاحيه به دليل اين بود كه از ابتدا امسال تاكنون، ‌٨ تا ‌٩ سالن كوچك راه‌اندازي شده اما چون مراسم گشايشي براي آن برگزار نشده، مردم از وجود اين سالن‌هاي تازه‌تاسيس اطلاع ندارند.
    وي در ادامه تصريح كرد: يكي از سياست‌هاي ما، شروع به كار سالن‌هاي مورد نياز مردم است كه در كنار آن مجموعه سالن‌هايي كه قدمت طولاني دارند و در جذب مخاطب خيلي موفق نيستند، شرايط انحلالشان فراهم شود به هر حال صاحبان اين سالن‌ها نيز درگرفتاري هستند.
    مدير كل اداره نظارت وارزشيابي معاونت سينمايي گفت: كميسيون بند ‌٥، اداره نظارت و ارزشيابي با سازمان‌هاي مربوطه نظير وزارت مسكن و شهرسازي طي چند روز گذشته جلساتي تشكيل دادند و مجوز بهره‌برداري را اعلام كردند، مجموعه‌اي كه پشت اين ساختمان قرار دارد، براي ساخت سالن سينما در نظر گرفته شد و مشكلات ساخت و ساز با سازمان ميراث فرهنگي حل شد. بنابراين سالن شماره ‌٢ موزه سينما نيز به زودي بعد از مراحل ساخت، آماده بهره برداري مي‌شود.
    جعفر صانعي مقدم با تأكيد بر اينكه محور فعاليت براي ساخت سالن، مشاركت بخش خصوصي است، گفت: در اين مرحله با كميسيون فرهنگي شوراي شهر، مجموعه جلساتي برگزار شد چون يكي از گرفتاري‌هاي بزرگ، طبق قانون برنامه سوم، معادل فضايي كه سالن سينما ساخته مي‌شود، مي‌توان براي كار تجاري مجوز داد و اين موضوع در هر دوره ما را دچار مشكل مي‌ كرد در كميسيون در حال برطرف شدن است و كميته راهبردي عملاً با شهرداري هماهنگي مي كند كه معادل فضاي تجاري بدهند. وي به يكي از مشكلات ديگر در امر ساخت سالن، اشاره كرد و گفت: نماينده‌اي كه از شهرداري در وزارت ارشاد و در كميسيون بند “‌٥” حضور خواهد داشت زمانيكه مجوز تأسيس سالن امضاء شد در حاليكه پيش از اين در زمان ساخت سالن، بخش‌هاي مختلف شهرداري با ارشاد مجوز ساخت سالن، هماهنگي نداشتند اما بعد از اين با وجود كميته راهبردي هماهنگي مي‌شود و طبيعتاً هر كس ساخت و ساز را شروع كند. به بوروكراسي مربوط به شهرداري برخورد نمي‌كند.به گزارش ايسنا، جعفر صانعي مقدم گفت: با اين اتفاقات، كار ساخت سالن سرعت بيشتري خواهد گرفت و از كميته كميسيون فرهنگي شوراي شهر قبل از تشكيل اين كميته راهبردي قول گرفتيم كه بعضي موارد را جداگانه مورد بررسي قرار بدهد.
    وي در پايان اظهار اميدواري كرد كه تا دو ماه ديگر با تصويب شوراي شهر، اين جلسات تشكيل شود تا منجر به ساخت و ساز سالن‌هاي سينما شود.
    به گزارش خبرنگار هنري ايسنا، در اين مراسم كامران ملكي مشاور مدير عامل موزه سينما در ابتداي مراسم گفت: با نگاه به گذشته در بستر زمان، مي‌توانيم تجربه كسب كنيم، بيشتر بدانيم و بهتر بسازيم. اما گذر زمان مي‌فرسايد، فراموشي مي‌آورد و از يادها مي‌برد و متاسفانه مي‌ميراند. به همين دليل، بشر امروز براي حفظ ميراث گذشتگان از گزند زمانه و احياي آن در تلاش است و موزه سينما، عرصه بازيابي و نگهداري اين آثار است.
    وي در ادامه تصريح كرد: مظاهر فرهنگي سينما نيز به تمدن جامعه غنا مي‌بخشد و در گذر زمان، بخشي از فرهنگ و تمدن از طريق آن معنا مي‌شود پس حفظ ميراث آن وظيفه ماست. بنابراين هر اتفاق جنبي كه موزه سينما مي‌افتد براي رسيدن به اين اصل است كه “ميراث فرهنگي هنري و سينمايي ما بايد مورد توجه قرار بگيرد و حفظ شود.
    وي در ادامه گزارش از چگونگي شكل‌گيري سالن سينماي موزه سينما و ضرورت آن در اين نقطه از تهران كه سالن سيننمايي وجود ندارد، دارد و گفت: صداي اين سالن از سيستم دالبي ديجيتال DTS و دالبي بهره گرفته و اين سالن آمادگي برگزاري سمينارها و جلسات، نشست‌هاي تخصصي صنعت سينماي كشور را دارد.
    مدير امور رسانه‌يي موزه سينما به برنامه‌هاي آتي اين سالن اشاره كرد و گفت: نمايش‌هاي آينده فيلم در سينماي موزه همراه با حضور عوامل و دست‌اندركاران هر فيلم در اوايل روزهاي نمايش و همچنين برگزاري جلسات بحث و گفت‌وگوهاي جمعي صاحبنظران و كارشناسان سينماي ايران در پايان هر دوره نمايش فيلم خواهد بود.
    وي سه سانس بعدازظهر را در فصل تابستان، مناسب‌ترين اوقات براي استفاده از اين سالن طبق نظرسنجي و پژوهش دانست و گفت: به زودي براي ساعات غير از نمايش‌هاي كلوپ و باشگاه سينمايي موزه، راه‌اندازي خواهد شد و با عضوگيري از علاقمندان، فيلم‌ها و آثار كلاسيك ايران و جهان را نمايش مي‌دهد.
    كامران ملكي از احداث سالن شماره ‌٢ سينماي موزه سينما خبر داد و گفت: سالني با گنجايش ‌٢٠٠ نفر تماشاچي خواهد بود و يكي از مجهزترين سالن‌هاي سينمايي كشور در عمارت باغ فردوس ايجاد مي‌شود.
    وي در ادامه به ويژگي هاي فني سالن شماره “‌٢” اشاره كرد و گفت: به دليل فضا و شيبي كه براي آن سالن پيش‌بيني شده و لنز پخش فيلم كاملاð به وسط پرده نمايش مي‌تابد و هم محور با پرده سينما خواهد بود، به همين ترتيب وضوح تصوير در همه نقاط پرده سينما يكسان و شفاف خواهد بود.
    مشاور مدير عامل موزه سينما اظهار اميدواري كرد كه با نمايش فيلم‌هاي ايراني با زيرنويس انگليسي در سالن شماره "1" موزه سينما كه هم‌اكنون گشايش يافت، ارتباط نزديك‌تري ميان خارجيان مقيم ايران با سينماي ايران برقرار شود و بدين وسيله پيام فيلم‌هاي ارزشمند سينماي ايران از داخل كشور و از طريق اين نمايندگان به جهانيان عرضه شود.
    كامران ملكي در پايان از تسهيلاتي كه تماشاگران فيلم‌هاي سينمايي موزه مي‌توانند به وسيله آن نيز از موزه سينما بازديد به عمل آورند خبر داد و گفت: از هفته آينده در سانس آخر ساعت ‌٢٢ يك فيلم خارجي با زيرنويس فارسي در نظر گرفته شده و اولين فيلمي كه به نمايش درخواهد آمد “بيل را بكش” تارانتينو است.
    به گزارش ايسنا در پايان اين مراسم جعفر صانعي مقدم، پروانه نمايش فيلم براي نمايش در اين سالن تازه تاسيس را به عزت‌الله انتظامي رئيس هيات مديره موزه سينما داد و اولين نمايش رسمي با فيلم “مهمان مامان” به كارگرداني داريوش مهرجويي آغاز شد.
    بر اساس همين گزارش در اين مراسم جمعي از مسئولين وزارت ارشاد جعفر صانعي مقدم، مدير كل اداره نظرات و ارزشيابي - اميرحسين علم‌الهدي معاون اداره نظارت و ارزشيابي - دكتر محمدعلي حسين نژاد مشاور معاونت سينمايي در امور پژوهش و برنامه‌ريزي و تعدادي از دست‌اندركاران سينماي ايران، منوچهر محمدي، ناصر مجدبيگدلي، عليرضا خمسه و عزت الله انتظامي حضور داشتند.
    به گزارش ايسنا، نمايش فيلم در موزه سينما در سه سانس ‌١٧ ، ‌٣٠/١٩ و ‌٢٢ خواهد بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com