1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 720  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305102000  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۵۹:۳۹
    ۱۳۸۳/۰۵/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

خسرو شكيبايي و تورج منصوري از مهرجويي گفتند

شب گذشته مراسمي براي داريوش مهرجويي، با حضور خسرو شكيبايي (بازيگر) و تورج منصوري (مدير فيلمبرداري) در خانه هنرمندان ايران برگزار شد.

    به گزارش ايسنا، خسرو شكيبايي گفت: داريوش مهرجويي تنها كارگردان نيست. من معتقدم او دانشمند سينماي ايران است و در دنيا براي سينماي ايران آبرو ساخت.
تورج منصوري نيز درباره همكاري با داريوش مهرجويي گفت: در مصاحبه‌اي من، فيلمسازي ايشان را شبيه يك سفالگر دانستم و الان نيز همان حرف را تكرار مي‌كنم، وقتي در صحنه‌اي آنچه مورد نظر حاصل نمي‌شود به هيچ وجه فشار نمي‌آورند كه از همان زاويه كار را تكرار كنند بنابراين عوامل فرسوده نمي‌شوند بلكه بلافاصله جاي دوربين را عوض مي‌كنند.
    وي در ادامه تصريح كرد: من از مهرجويي آموختم از قبل نبايد خودم را براي مساله‌اي آماده كنم. بايد بفهمم سر صحنه چه اتفاقي مي‌افتد و بر اساس آن كار كنم به همين دليل تا زمان صداگذاري همچنان فيلم را مي‌سازد.
    در ادامه اين مراسم كه به همت انجمن سينماگران آزاد برگزار شد، خسرو شكيبايي نيز به تفاوت كار بازيگري در فيلم مهرجويي با ديگران اشاره كرد و گفت: هر نوع ابتكاري كه در فيلم “هامون” به عنوان بازيگر مي‌خواستم از خودم خلق كنم با آزادي عملي كه آقاي مهرجويي داد توانستم اما با كارگردان ديگري كار كردم، هر احوالي كه مي‌خواستم براي شخصيت ايجاد كنم، كارگردان مي‌گفت اين حسش نيست.
    خسرو شكيبايي گفت: مهرجويي براي نقش‌هاي كوچك هم به دنبال بازيگران بزرگ است اما خيلي از كارگردانان براي نقش‌هاي كوچك به دنبال نابازيگر و كساني كه بيشتر نگاتيوخور هستند، مي‌گردند اما همه كساني كه براي آقاي مهرجويي كار مي‌كنند، صاحب سابقه حرفه‌اي هستند.
    خسرو شكيبايي از فيلم “ميكس” يكي از آثار داريوش مهرجويي ياد كرد و گفت: اين فيلم مي‌توانست يكي از بهترين فيلم‌هاي ايشان بشود اما عدم همكاري كه استوديوها و همكاران خود ما با ما داشتند، باعث شد اين فيلم آنچه مهرجويي مي‌خواست نشود.قرار بود آخر فيلم كارگردان شخصيت فيلم، ديوانه شود و كارش به تيمارستان بكشد اما اين اتفاق نيفتاد و من بسيار متاسف هستم.
    تورج منصوري نيز گفت: موضوع فيلمنامه “ميكس” بر اساس اتفاقات روزهاي آخر فيلم “بانو” توسط مهرجويي نوشته شده كه با تمام تلاش و بي‌خوابي‌هاي ما فيلم “بانو” را در جشنواره شركت ندادند و 4 سال فيلم متوقف ماند.
    مهرجويي فيلم “ميكس” را براي اداي دين به سينماي ايران ساخت.
    بر اساس همين گزارش در ابتداي اين مراسم فيلم “سفر به سرزمين رمبو” يكي از آثار مهرجويي به نمايش درآمد. اين فيلم در سال 62 به تهيه كنندگي كانال سه فرانسه ساخته شده است.
    تورج منصوري درباره عدم حضور مهرجويي در مراسم گفت: ايشان عذرخواهي كردند چون يك جلسه مهمي برايشان پيش آمد، نتوانستند در اينجا حضور داشته باشند.
مجري مراسم كه در ابتدا، از قول مهرجويي براي حضور در اين مراسم خبر داده بود، در پايان گفت: ايشان قول داده بودند تا انتهاي مراسم چند دقيقه‌اي اينجا باشند اما در دقايق آخر موبايلشان خاموش شد!.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com