1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 574  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305052009  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۰۱:۴۸
    ۱۳۸۳/۰۵/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

افتتاح سالن شماره2 سينما سپيده

بنيانيان: امروزه احياي صنعت سينما، احياي فرهنگ ايران است

رييس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي در مراسم افتتاح سالن شماره دو سينما سپيده به ظرفيت 83 نفر كه عصر ديروز برگزار شد، تصريح كرد: امروز احياي صنعت سينما، احياي فرهنگ ايران است.

به گزارش خبرگزاري فارس، حسن بنيانيان افزود: امروز اگر سينما عليرغم همه انتقادهاي موجود، بميرد، علاوه بر اينكه نمي‌توانيم پيام خود را به دنيا بدهيم، افكار جوانان ما در داخل كشور هم از حوزه نفوذ نخبگان و متفكرين داخلي خارج مي‌شود و به همين دليل هر گامي براي ترميم اين صنعت ارزشمند است.
وي ادامه داد: راه‌اندازي سخت‌افزاري سينما كار سختي نيست اما بحث مهم‌تر، بحث نرم‌افزاري است كه بايد به آن توجه شود، همچنين بايد توجه داشته باشيم اگر مردم با سينماها آشتي نكنند، هويت فرهنگ عمومي ما از ماهواره‌ها و ديگر منابع تأمين خواهد شد.
بنيانيان با بيان اينكه بخشي از خدمات وزارتخانه‌ها و نهادها به كاركنان خود مي‌تواند خدمات فرهنگي باشد گفت: گاهي اوقات در برنامه‌ريزي‌هاي شهري و استاني مثلاً شهرداران و استانداران مي‌خواهند كار كنند اما از حوزه نفوذ سينما شناخت درستي ندارند. قطعاً اگر آنها به حوزه نفوذ سينما واقف بودند، منابع فراوان به سمت كارهاي فرهنگي يك‌بار مصرف نمي‌رفت.
وي خطاب به دست‌اندركاران سينماي كشور گفت: تصور من اين است كه بخش مهمي از مشكلات سينماي ما، خارج از خود سينماست ولي دست‌اندركاران، همه مسائل را در درون خود سينما جست‌وجو مي‌كنند.
بنيانيان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خواست تا با حفظ اصول كلي و اساسي، اوقاتي از وقت سالن‌هاي سينما را براي هنرهاي ديگر اختصاص دهند.
وي ادامه داد: اين كار قطعاً باعث پيوند ديگر حوزه‌هاي هنر با سينما خواهد شد و در نهايت به نفع خود سينماست.
وي با بيان اينكه هر پديده‌اي در جامعه كه از فرآيند علم و تكنولوژي عقب بيفتد، محكوم به فناست، گفت: درست است كه ما داراي تمدن اسلامي و ايراني عميق هستيم اما براي پيداكردن مخاطب بايد حداقل همپاي حريف پيش رويم و براي اين‌ كار، توجه به پيشرفت‌هاي دنياي علم و تكنولوژي ضروري است.
بنيانيان با اشاره به استقبال خانواده‌ها از اكران فيلم‌هاي كوتاه در تبريز گفت: آيا نمي‌توانيم اين گونه اقدامات را به همه استان‌هاي كشور تعميم دهيم.
در اين مراسم همچنين جعفر صانعي‌مقدم، مديركل اداره نظارت و ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سياست ارشاد را راه‌اندازي سالن‌هاي كوچك در كنار سالن‌هاي موجود در كشور اعلام كرد.
گفتني است سالن‌ شماره دو سينما سپيده با ظرفيت 83 نفر براي اكران فيلم‌هاي كوتاه افتتاح شده و مجري طرح اين سالن، موسسه تبليغاتي فني بهمن بوده است. مهندس اين طرح، در مراسم افتتاحيه اعلام كرد: سالن شماره دو سينما سپيده، اولين پروژه از ساخت سالن‌هاي كوچك در كنار سالن‌هاي سينمايي موجود در كشور است و اميدواريم به شهرستان‌ها هم تعميم يابد.
وي درباره انتخاب سينما سپيده براي شروع اين پروژه گفت: نزديك بودن اين سالن به فضاي دانشگاهي و همچنين مطرح بودن اين سينما بين فرهنگ‌دوستان باعث شد تا اين سالن انتخاب شود و البته در آينده تصميم بر اين است براي اعضاي ثابت اين سالن، كارت صادر شود تا بتوان براي برپايي نشست‌هاي گفت‌وگو با دست‌اندركاران فيلم‌هاي كوتاه در اين سالن هم برنامه‌ريزي كرد.
بر اساس اعلام قبلي قرار بود در مراسم افتتاحيه اين سالن، محمدمهدي حيدريان، معاون سينمايي وزير ارشاد هم حضور داشته باشد كه وي در اين مراسم حضور نيافت. دليل نيامدن وي،داشتن جلسه با وزير ارشاد عنوان شد.
انتهای پیام /

 
   
  رويدادهاي مرتبط بااين  خبر  :
  • سالن شماره 2 سينما سپيده، امروز گشايش مي‌يابد.
  •  اين خبر  با رويدادهاي زير مرتبط مي باشد :
  • مصائب مردم و سربازهاي جمعه در سالن شماره 2 سينما سپيده. (با اولويت 2)
  •  
        خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
      كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
    Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
    توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com