1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 589  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305040100  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۰۳:۱۳
    ۱۳۸۳/۰۵/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

نمايشگاه فصلي موزه سينما درباره ارامنه همچنان داير است

راه اندازي باشگاه سينمايي موزه سينما

با وجود پايان هفته فيلم ارامنه و سينماي ايران، نمايشگاه فصلي موزه سينما با همين موضوع تا پايان تابستان در موزه سينما داير است.

كامران ملكي، مشاور مديرعامل موزه سينما، در گفتگو با «باني فيلم» با اعلام اين خبر در مورد دستاوردهاي برگزاري هفته فيلم و نمايشگاه فصلي ارامنه و سينماي ايران گفت:«ارامنه از آغاز پيدايش سينما در ايران نقش مؤثري را در بهره برداري از اين هنر ـ صنعت به عهده داشتند. هفته فيلم ارامنه كه از 20 الي 26 تير ماه برگزار شد و دومين نمايشگاه فصلي موزه سينما كه در طول تابستان امسال در محل موزه سينما به ارامنه و سينماي ايران اختصاص يافته و داير خواهد بود، كوشش كرده تا قدم اول را در يادآوري نقش مؤثر ارامنه در سينماي ايران بردارد.»
ملكي اضافه كرد:«در اين نمايشگاه اسناد، پوسترها، عكس ها و ابزارآلات كم نظير و تاريخي كه تاكنون در هيچ نمايشگاهي ديده و يا منتشر نشده به نمايش گذاشته شده است. همچنين كتابي با عنوان ‌«ارامنه و سينماي ايران» توسط گروه تحقيق و پژوهش موزه سينما به دو زبان فارسي و انگليسي چاپ شده كه حاوي اطلاعات مرجعي درخصوص 100 سال حضور ارامنه در سينماي ايران و بررسي تأثيرات آن است.»
سرفصل هاي اين كتاب شامل گاه شمار حضور ارامنه در سينماي ايران، بازتاب هاي فرهنگ ارمني در سينماي كشورمان، چهره هاي ارمني سينماي ايران است و بخش آخر نيز به معرفي دست اندركاران ارمني سينماي ايران اختصاص دارد.
ملكي همچنين از ادامه فعاليت سالن سينماي موزه خبر داد. او گفت:«سينماي موزه در طول مرداد و شهريور ماه امسال در سه سانس، نمايش فيلم خواهد داشت. در سانس هاي ساعت 17 و 19:30 فيلم هاي روز سينماي ايران با زيرنويس انگليسي و در سانس ساعت 22 فيلم هاي روز سينماي جهان با زيرنويس فارسي كه برنامه هاي آن بعدتر اعلام خواهد شد.»
مشاور رسانه اي مديرعامل موزه سينما، همچنين از راه اندازي كلوپ و باشگاه سينمايي موزه از مهر ماه سال جاري خبر داد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com