1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 673  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۵/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138305030003  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۲۸:۱۲
    ۱۳۸۳/۰۵/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

توسط انجمن سينماگران آزاد ايران صورت مي گيرد

تجليل از چهار كارگردان قديمي و جريان ساز

از روز يكشنبه چهار مرداد ماه بزرگداشت چهار كارگردان قديمي و جريان ساز سينماي ايران برگزار مي شود. انجمن سينماگران آزاد ايران در ادامه برنامه هاي قبلي خود در برگزاري مراسم بزرگداشت براي فيلمسازان قديمي در محل خانه هنرمندان ايران اين بار طي چهار روز از چهار كارگردان قديمي تجليل خواهد كرد.

ناصر تقوايي، مسعود كيميايي، پرويز كيمياوي و داريوش مهرجويي فيلمسازاني هستند كه قرار است براي آنان برنامه بزرگداشت برگزار شود و طي آن هر شب يكي از ساخته هاي قديمي آنان با حضور خودشان نمايش داده و بررسي شود. نمايش فيلم هاي «اي ايران» در شب ناصر تقوايي، «خاك» در شب مسعود كيميايي و «سفر به سرزمين آرتور رمبو» در شب داريوش مهرجويي قطعي شده است. پيش از اين قرار بود در شب تقوايي فيلم «صادق كرده» و در شب پرويز كيمياوي، «مغول ها» به نمايش درآيد كه به دليل صادر نشدن پروانه نمايش براي اين دو فيلم، نمايش آنها لغو شده است. به اين شكل در شب كيمياوي چند مستند از ساخته هاي او به نمايش درخواهد آمد.
به گفته اميرحسين بابايي دبير و سخنگوي انجمن سينماگران آزاد در اين برنامه قرار بوده از فيلمسازان قديمي ديگري چون «بهمن فرمان آرا»، «امير نادري» و «عباس كيارستمي» نيز تجليل شود كه به خاطر دور بودن اين سينماگران از كشور برنامه هاي مربوط به آنان به وقت ديگري موكول شده است.
بابايي علت انتخاب اين فيلمسازان «جريان ساز» را «مؤلف بودن» اين فيلمسازان اعلام كرد و گفت:«در برنامه اوليه ما قرار بود از بهرام بيضايي با نمايش فيلم «چريكه تارا» هم تجليل شود كه به علت برخي ناهماهنگي ها در آخرين دقايق حضور بيضايي لغو شده است. قرار است بعد از نمايش هر فيلم، نشستي با حضور كارگردان ها و منتقدان كساني كه كارگردان را از نزديك مي شناسند برگزار شود و اين افراد درباره فيلمساز به گفتگو مي نشينند. به گفته بابايي در شب اول كه اختصاص به تقوايي دارد حضور فرهاد صبا و سعيد راد قطعي شده است.
در اين ميان نحوه برگزاري برنامه هاي اين چنيني در سالن بتهوون خانه هنرمندان قابل توجه است. اين سالن گنجايش محدودي دارد و معمولاً نيز اينگونه برنامه هاي با استقبال زياد علامندان مواجه مي شود. بابايي در اين باره به محدود بودن امكانات انجمن سينماگران آزاد اشاره كرد و گفت:«ما تا همين جا هم از آقاي غريب پور و دست اندركاران خانه هنرمندان ايران تشكر مي كنيم كه اين امكانات را در اختيار ما گذاشتند و مي توانيم همين برنامه هاي محدود را برگزار كنيم. انجمن سينماگران آزاد يك NGO است كه از هيچ محلي حمايت نمي شود.»
برنامه دقيق اين بزرگداشت همراه با ميهمانان قطعي برنامه ها فردا اعلام مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com