1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 963  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۴/۱۳۸۳  نوع : خبر
 کد خبر : 138304282003  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۸:۱۰
    ۱۳۸۳/۰۴/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

به مناسبت سالروز مرگ منصور والامقام:

بازيگري كه با نقش هاي كوچك ماندگار شد

در سينماي ايران بازيگران نقش دو و سه برجسته اي هستند كه برخلاف ظاهر بي اهميت نقششان باري بزرگ از دوش فيلم ها برمي دارند و ماندگار مي شوند . منصور والامقام يكي از اين بازيگران بود.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري "مهر" 28 تير ماه مصادف است با سالروز مرگ منصور والامقام. اين بازيگر در سال 1315 به دنيا آمد و طي چهار دهه فعاليت هنري در نمايش ها، مجموعه هاي تلويزيوني مختلف و حدود 26 فيلم سينمايي حضور يافت. او در فيلم هايي با ژانرهاي مختلف  به ايفاي نقش پرداخت. از کمدي تا تاريخي و اجتماعي. اين بازيگر در هر فيلم نقشي نو مي آفريد و قابليت هاي برجسته خود را در عرصه بازيگري به ظهور مي رساند.
 والامقام در سال هاي فعاليت خود با کارگرداناني چون علي حاتمي، ابراهيم وحيدزاده، بهروز افخمي، شهرام اسدي و مجيد قاري زاده همکاري کرد؛  نقش هاي او در فيلم و مجموعه هاي حاتمي از درخشان ترين نقش آفريني هاي اين بازيگر به شمار مي آيد. نقش مدير هتل  در مجموعه هزاردستان بيشترين ماندگاري را در ميان ديگر نقش هاي او دارد .
دلشدگان، عروس، روز واقعه، جواني، پسردريا، گراند سينما، ترانزيت و روياي نيمه شب تابستان از فيلم هايي هستند که والامقام در آنها بازي کرده است.
او چون بسياري از همنسلان خود بازيگر خاک صحنه خورده بود و در تئاتر آن دوران حضوري جدي داشت.  والامقام به همراه بازيگراني چون علي نصيريان در روزهاي آغازين تاسيس تلويزيون به دليل نبود امکان ضبط تصوير به صورت زنده در تئاترهاي تلويزيوني به ايفاي نقش مي پرداخت. پس از پيروزي انقلاب نيز کار خود را با بازي در يک نمايش با همراهي جهانگير فروهر دنبال کرد. حضور در راديو از ديگر فعاليت هاي او به شمار مي آيد.
والامقام چون بسياري از بازيگران تئاتر که به سينما آمدند يک ستاره نشد اما حضور موثر او و بازيگراني چون او را در سينماي ايران  نمي تواند ناديده گرفت . اين بازيگر تا آخرين سال هاي حيات خود به کار هنري اشتغال داشت. او در سال 1380در سن 65 سالگي درگذشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com