1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 669  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۴/۱۳۸۳  نوع : مصاحبه
 کد خبر : 138304130003  ساعت مخابره خبر: ۱۸:۳۸:۳۰
    ۱۳۸۳/۰۴/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

درآستانه انتخاب مديرعامل خانه سينما

معاون فرهنگي سابق خانه‌ي سينما: خانه‌ي سينما در حال تبديل شدن به وسيله‌اي براي اعمال قدرت يك عده‌ است

مدير عامل خانه‌ي سينما، حتما و حتما بايد يك عنصر فرهنگي باشد كه خودش را در طول مدتي كه مدير عامل خانه‌ي سينما است خادم سينما بداند و اگر نمي‌تواند نبايد مسئوليت قبول كند و همچنين مدير آينده علاوه بر توانمند بودن بايد صاحب منزلت فرهنگي خيلي روشني باشد.

اكبر نبوي در گفت‌وگو با خبرنگار هنري ايسنا، ضمن بيان اين مطلب،درباره‌ي عملكرد خانه‌ي سينما و ابوالحسن داوودي، رئيس هيات مديره‌ي آن در آستانه‌ي انتخاب مديرعامل خانه سينما، گفت: اين شخص بايد تمام دغدغه و فكر و ذكرش اين باشد كه ببيند واقعا چه مشكلاتي در خانه سينما وجود دارد و اينها را، بايد با سر انگشت تدبيرش حل كند و همچنين تعامل ميان صنوف را به لحاظ كيفي گسترش دهد و عنصر رفاقت را از هر آنچه الان هست بيشتر كند.
اين منتقد سينما در ادامه با انتقاد از تغيير ساختار خانه سينما و حضور دو عضو ثابت از انجمن كارگردانان و تهيه كنندگان در هيات مديره‌ي جديد گفت: اساسا منطق اين كار زير سوال است. من توضيحات آقاي داوودي را به عنوان مسئول خانه سينما در روزنامه‌ها خواندم. اين كار منطق محكم و قابل دفاعي ندارد. فردا ممكن است كانون‌هاي ديگر هم خودشان را از اركان اصلي بدانند و خواستار حضور مستقيم نماينده‌شان در هيات مديره باشند. آورده‌ي تهيه كننده براي توليد يك فيلم 250 ميليون تومان است ولي آورده يك سينمادار كه سرمايه‌اش را در اختيار گذاشته كه فيلم به نمايش درآيد حتما بيش از يك ميليارد تومان ارزش دارد. بنابراين انجمن سينما داران هم به اعتبار نقشي كه در فرآيند نمايش فيلم دارد، مي‌تواند ادعاي حضور داشته باشند.
وي افزود: اساسا هيات مديره خانه سينما اگر قرار باشد براي افراد خاصي حقوقي قائل شود تبعيض و ناروايي در راس هرم خانه سينما بوجود مي‌آيد و يك نوع بي‌عدالتي چهره نشان مي‌دهد و خانه سينما آن ماهيت اصلي خودش را از دست مي‌دهد.
معاون فرهنگي سابق خانه‌ي سينما گفت: ظاهرا با اين جور مسائلي كه پيش مي‌آيد خانه سينما دارد از اصل خودش دور مي‌شود و به نظر مي‌آيد كم كم تبديل به يك وسيله‌اي براي اعمال قدرت عده‌اي مي‌شود. هدف خانه سينما چيز ديگري بود و اين فلسفه وجودي نبايد مخدوش شود. يك چنين مسائلي مي‌تواند زمينه‌هاي از هم پاشيدن خانه سينما را به دنبال بياورد. آرزو مي‌كنم دوستان در يك همبستگي خيلي مثبت و سازنده جلوي يك چنين بدعت‌هايي را كه در آينده مي‌تواند زمينه اقدامات ديگر را فراهم كند را بگيرند و خانه سينما بتواند خانه سينمايي باشد كه شايسته اين سينما و هنرمنداني است كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند .
نبوي در ارزيابي خود از عملكرد هيات مديره خانه سينما با اشاره به فوت “مهدي فتحي” به ايسنا گفت: آن موقع كه مرحوم فتحي گرفتار بيمارستان بود و آن شرايط بد پيش آمد از خودم سوال كردم كه وي با اين همه سوابق درخشاني كه در عرصه سينماي كشور داشته چرا بايد يك چنين وضعيتي را پشت سر بگذارد و آيا خانه سينما وظيفه‌اي در اين وسط ندارد؟
وي ادامه داد: اين سوال براي من بي‌پاسخ ماند تا اينكه شنيدم مهدي فتحي در غربت و تنهايي و احتمالا با دلي شكسته از دنيا رفت و اين نشان مي‌دهد دوستان در خانه سينما توجه چنداني به اين موضوع نداشتند و اين نمونه‌ها كم نيستند. كساني كه در سينما دچار مشكل هستند و اين اتحاديه صنفي و هيات مديره توجهي به آنها نداشتند و نمي‌دانم تلاش دوستان در كدام جهت صرف شد.
انتهای پیام /

 
   
 اين مصاحبه  با رويدادهاي زير مرتبط مي باشد :
  • ايرج تقي پور: خانه سينما وابستگي زيادي به وزارت ارشاد پيدا كرد. (با اولويت 1)
  •  
        خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
      كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
    Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
    توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com