1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 442  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۴/۱۳۸۳  نوع : گزارش
 کد خبر : 138304072000  ساعت مخابره خبر: ۰۹:۴۳:۲۱
    ۱۳۸۳/۰۴/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

دومين فيلم جمشيد عندليبي پروانه نمايش گرفت

«يك روز، يك زندگي، يك مرد»؛ گامي ديگر در سينما حقيقت

دومين فيلم سينمايي جمشيد عندليبي به نام «يك روز، يك زندگي، يك مرد» با دريافت پروانه نمايش عمومي آماده اكران است.

 «يك روز، يك زندگي، يك مرد» اولين قسمت سه گانه اين فيلمساز است كه آنها هم از نظر ساختاري با آنچه در سينماي متعارف ساخته مي شود متفاوت است. عندليبي در مورد شيوه خاص فيلمسازيش مي گويد: «در كارهاي من درام به آن شكلي كه همواره در جامعه مي بينيم وجود ندارد. احساس مي كنم بسياري از فيلمسازان بزرگ دنيا از جمله گدار نيز در مورد اين مسأله به همين شكل فكر مي كنند. البته منظورم اين نيست كه من در فيملسازي شبيه او هستم امام در اين مورد با او هم عقيده ام.» عندليبي مايل است تا كارهايش بيشتر شبيه واقعيت باشد تا روايتي سينمايي كه ما در فيلم ها از مسائل مختلف مي بينيم. او در اين مورد مي گويد: «دعواهايي كه بين افراد در جامعه مي بينيم اصلاً شبيه دعواهاي كابويي كه در فيلم ها ديده مي شود نيست. ما سعي مي كنيم در فيلم ها واقعيت ها را به گونه اي غير از آنچه حقيقت است، نشان دهيم كه من با چنين نگاهي موافق نيستم. به همين خاطر سعي مي كنم تا نگاه واقعگرايانه در كارهاي مختلفم ديده شود.»
عندليبي در «يك روز، يك زندگي، يك مرد» داستان آخرين روز حيات يك هنرمند ايراني را روايت مي كند. او در مورد انتخاب اين داستان براي فيلم اش مي گويد: «روزي از ميدان هفت تير سوار اتوبوس شدم تا به طالقاني بروم. در اتوبوس پيرمردي تنها بود كه وضع جسماني خوبي نداشت. از صحبت هاي اطرافيان و راننده اتوبوس متوجه شدم، اقوام اين پيرمرد براي اينكه از خرج كفن و دفن او راحت شوند او را در اتوبوس گذاشته اند تا پس از مرگ خرجش به عهده شهرداري باشد.» عندليبي اين مسأله را مخالف منش و خوبي جوانمردي ايراني ها مي داند. بنابراين سراغ ساخت «يك روز، يك زندگي، يك مرد» رفته است. او در اين مورد مي گويد: «مسأله اي كه در اتوبوس با آن مواجه شده بودم دغدغه اجتماعي من شد. احساس كردم مي توان اين مسأله را در قالب فلسفه ايراني و اسلامي مطرح كرد. براي همين سراغ ساخت بخش اول از سه گانه «يك روز، يك زندگي، يك مرد» رفتم.»
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com